Logitech lanserar MX Mechanical Keyboard , designad för skapande och produktivitet

Nya musen MX Master 3S, MX Mechanical och MX Mechanical Mini Wireless tangentbord underlättar för digitala kreatörer som arbetar på avancerad nivå att njuta av varje ögonblick av den kreativa processen.

24 maj 2022 Logitech utökar sin Master Series med två nya mekaniska tangentbord – MX Mechanical i full storlek och minimalistiska MX Mechanical Mini – och musen MX Master 3S. Logitechs Master Series förser digitala kreatörer som arbetar på avancerad nivå med ultimata hjälpmedel för produktivitet och med högpresterande mekaniskt skrivande.

- Det finns en växande gemenskap av mjukvaruutvecklare som blev förälskade i mekaniska tangentbord när de började spela spel, och nu vill de ha samma känsla av precision och kontroll med sitt professionella tangentbord. MX Mechanical kombinerar det bästa av båda – Logitechs speltangentbordsexpertis med MX Master Series signaturupplevelser, säger Tolya Polyanker, head of the MX Series for Creativity and Productivity på Logitech.

MX Mechanical och MX Mechanical Mini erbjuder den senaste generationen av mekaniska strömbrytare med låg profil. Knappbrytaren Tactile Quiet (Brown) gör det till Logitechs tystaste mekaniska tangentbord någonsin med en fantastisk mekanisk skrivkänsla. Knappbrytarna Clicky (Blue) och Linear (Red) finns också tillgängligasom alternativ. Tangentborden är designade med tvåfärgade knappsatser för en optimerad perifer vy. Smart bakgrundsbelysning, med sex belysningsalternativ, justerar automatiskt ljusstyrkan för omgivande ljus och stängs av när det inte behövs för effektiv batteriförbrukning.

För att bättre möta behoven hos våra kreatörer som arbetar på avancerad nivå har MX Master 3S en 8 000 DPI optisk sensor som fungerar på de flesta ytor, inklusive glas, och erbjuder snabbare arbetsflöde med högupplösta monitorer. Klickljudet är nu 90% tystare jämfört med MX Master 3 samtidigt som musen behåller samma känsla så att du kan fokusera på ditt arbete och inte på störande ljud.

MX Master 3S har ett MagSpeed Electromagnetic™-hjul som scrollar igenom 1 000 rader på en sekund, side scroll-hjul för snabbare horisontell navigering och en unik ergonomisk form skapad för komfort under många timmar.

MX Mechanical, MX Mechanical Mini och MX Master 3S är alla kompatibla med programvaran Logi Options+ – nu från Beta. Användare kan anpassa individuella knappar, använda fördefinierade eller skapa sina egna appspecifika profiler, justera spårningshastighet, välja bakgrundsbelysningseffekter och mer för att optimera sitt arbetsflöde. Alla tre produkterna, utrustade med både Bluetooth och patentskyddad Logi Bolt trådlös teknologi för en pålitlig, säker anslutning även i överbelastade miljöer, kan ansluta till upp till tre olika enheter och är kompatibla med en mängd olika operativsystem, inklusive Windows, macOS, iPadOS, Android, Chrome OS och Linux.

Hållbarhet
Hos Logitech är produkterna designade för att ge fantastiska användarupplevelser och minimera miljöpåverkan, och MX Mechanical och MX Mechanical Mini designades med din framtid i åtanke. En del av tangentbordens plastdelar är gjorda av återvunnen (PCR) plast: 45% för MX Mechanical och 47% för MX Mechanical Mini. Dessutom är det övre höljet i aluminium för tangentborden tillverkat av aluminium med lågt koldioxidutsläpp och producerat med förnybar energi snarare än fossila bränslen för en lägre koldioxidpåverkan. MX Master 3S-musen är också gjord av PCR-plast – 27% för grafit och 22% för ljusgrå.

Alla Logitech-produkter, inklusive MX Mechanical, MX Mechanical Mini och MX Master 3S, är certifierade koldioxidneutrala. När du köper en Logitech-produkt har produktens koldioxidavtryck reducerats till noll genom att stötta skogsbruk, förnybara energikällor och samhällen som jobbar för att minska koldioxidutsläpp.

Pris och tillgänglighet
MX Mechanical, MX Mechanical Mini och MX Master 3S kommer att finnas tillgängliga från och med maj 2022 på logitech.com och hos utvalda återförsäljare. Rekommenderade försäljningspriser: MX Mechanical Keyboard 1799 SEK, MX Mechanical Mini Keyboard 1599 SEK, MX Master 3S 1399 SEK.

Standardtext

OM LOGITECH
Logitechs designfilosofi tar avstamp i ambitionen att produkterna ska ha en naturlig plats i människors vardagsliv, och kopplar samman de digitala upplevelserna som är vitala för konsumenten. För mer än 35 år sedan började Logitech sammanföra människor med hjälp av datorer, och numera har företaget utvecklats och utökats till flera varumärken som designar produkter som för samman användarna genom musik, spel, video och datoranvändning.

Sedan Logitechs tidiga dagar har vi genomgående utökat både vår expertkunskap inom produktdesign samt vår globala närvaro. Vi ställer oss kontinuerligt frågan, i samband med framtagningen av varje ny produkt, hur våra kunder interagerar med hjälp av den digitala världen. Design är kärnan bakom samtliga av våra produkter, hos varje utvecklingsteam och utvecklingsområde, med vetskapen att varje användarupplevelse är unik och meningsfull.

Med produkter som säljs i nästan alla världens länder, har Logitech utvecklats till ett företag med flera varumärken som designar produkter som för samman människor genom musik, spel, video och datorer. Logitechs varumärken inkluderar Logitech, Logitech G, ASTRO Gaming, Ultimate Ears, Jaybird, Blue Microphones och Streamlabs.