Logitech presenterar Combo Touch för nya iPad Pro 12,9’’ och iPad Pro 11’’

Logitechs mest mångsidiga tangentbordsfodral med integrerad styrplatta finns nu för nästa generation av iPad Pro 11’’, och inom kort även för iPad Pro 12,9’’

Combo Touch Snapdragon Oxford Grey Topdown Typing Woodsurface Enviro 1080x1350

Logitech Combo Touch finns nu tillgänglig för nya iPad Pro 11’’ (tredje generationen) och inom kort även för iPad Pro 12,9’’ (femte generationen). Combo Touch är ett funktionellt fodral med avtagbart tangentbord och integrerad styrplatta som gör det möjligt att skriva, skissa, läsa och presentera samtidigt som produkten bidrar till ett extra skydd för din iPad. Combo Touch är utrustad med Logitechs största styrplatta för en högkvalitativ och pålitlig användarupplevelse. Den ansluts till din iPad Pro med hjälp av funktionen Smart Connector, vilket eliminerar behovet av ett separat batteri, krav på omkoppling eller Bluetooth-parning.

Förra året introducerade vi en styrplatta till vår laptopliknande lösning för iPad, för förbättrad kontroll och precision för att skapa en smidigare användarupplevelse. Nu har vi ambitionen att göra denna upplevelsen ännu bättre, genom att utrusta Combo Touch med vår största styrplatta hittills för ett tangentbordsfodral, säger Michele Hermann, VP för Mobility hos Logitech.

Med Combo Touch kan du nyttja fyra användningsmetoder: du kan skriva, presentera, skissa eller läsa. Skyddsfodralet har ett integrerat kickstand som gör det möjligt att justera din iPad Pro till precis den vinkel som passar dig och den givna situationen bäst. iPad i sig är en mångsidig produkt, och med det avtagbara tangentbordet hos Combo Touch får du som användare en ännu smidigare upplevelse. Du kan till exempel lossa detta för att läsa eller skissa för att senare applicera det igen för att skriva e-postmeddelanden på ett smidigare sätt.

Tack vare den större styrplattan blir det även enklare att multitaska. Det går enklare att skifta mellan appar, markera celler i exempelvis Numbers, dra flera objekt till en Keynote och redigera samt kopiera text i Pages och Notes, allt på ett effektivt sätt.

Combo Touch kommer i färgen Oxford Grey, och är konstruerad för sömlös passform för iPad Pro. Den är även designad för att skydda framsidan, baksidan och hörnen från oturliga repor. Combo Touch låter även Apple Pencil (andra generationen) förbli magnetiskt ansluten till iPaden för enkel sammankoppling, laddning och inte minst förvaring.

Välplacerade tangenter tillsammans med bakgrundsbelysning ger en bekväm skrivupplevelse, då Combo Touch kommer med 16 justerbara ljusnivåer för förbättrad synlighet i olika miljöer - vare sig du är inomhus eller utomhus, dag som natt. En hel rad med iPadOS-kortkommandon ger åtkomst till startskärmen med ett enkelt knapptryck, och låter dig även styra ljussättning, media och volym på ett lättåtkomligt sätt.

Pris och tillgänglighet
Combo Touch för iPad 11’’ från Logitech finns tillgänglig hos logitech.com och via utvalda återförsäljare från den 17 maj 2021, till ett rekommenderat pris på 1990 SEK. Combo Touch för iPad 12,9’’ från Logitech kommer finnas tillgänglig hos logitech.com och utvalda återförsäljare från början av juni 2021, till ett rekommenderat pris på 2290 SEK.

Logitech designar produkter med ambitionen att dessa ska ha en naturlig plats i människors vardagsliv, och kopplar samman de digitala upplevelserna som är vitala för konsumenten. För mer än 35 år sedan började Logitech sammanföra människor via datorer, och numera har företaget utvecklats till flera varumärken som designar produkter som för samman användarna genom musik, spel, video och datoranvändning. Logitechs varumärken inkluderar Logitech, Ultimate Ears, Jaybird, Blue Microphones, ASTRO Gaming och Logitech G. Företaget grundades 1981 och med huvudkontor i Lausanne, Schweiz.