Logitech presenterar MX Keys Mini - nytt minimalistiskt och trådlöst tangentbord för ökad kreativitet

Logitech introducerar nya trådlösa MX Keys Mini och MX Keys Mini för Mac, utformade för användare som söker ett kraftfullt tangentbord i minimalistisk design. MX Keys Mini erbjuder de bästa funktionerna från föregångarna MX Keys, i ett mindre, mer kompakt och trådlöst tangentbord. Produkten är utformad för att fungera för många olika typer av utrymmen, oavsett om användaren befinner sig på kontoret, på språng eller på hemmakontoret. MX Keys Mini erbjuder stor komfort i stilren design, för ökad effektivitet, stabilitet och precision.

- Vår nya, mer kompakta formfaktor är ett resultat av input och önskemål från användare som arbetar kreativt och som efterfrågat en mindre version av våra populära tangentbord MX Keys. MX Keys Mini möjliggör för användare att verkligen ta kontroll över sin arbetsyta, och låter användare arbeta bekvämt och produktivt, även under långa arbetsdagar, säger Tolya Polyanker, chef för MX Master Series hos Logitech.

MX Keys Mini är utrustad med Perfect Stroke, Logitechs bästa icke-mekaniska teknik för skrivande. Den minimalistiska utformningen justerar användarens axlar och placerar musen närmare tangentbordet vilket minskar behovet av att sträcka sig, något som bidrar till en bättre hållning och förbättrad ergonomi. Stabila tangenter minskar onödigt och störande ljud, och den taktila utformningen bidrar till en bättre positionering och ett bättre flow i skrivandet.

Tre nya funktioner har implementerats för att optimera användarupplevelsen vid användning av Logitech Options för MX Keys Mini: en dikteringstangent (en funktion som tillhandahålls av Windows och macOS, tillgänglig i utvalda länder), en tangent för att mute/unmute mikrofonen samt en emoji-tangent.

MX Keys Mini erbjuder USB-C snabbladdning, och kan smidigt och enkelt kopplas upp mot upp till tre olika trådlösa enheter med hjälp av Bluetooth Low Energy och är kompatibelt med Windows, Chrome, Linux och Android, macOS, iOS, iPadOS, Bluetooth och Logi Bolt USB-mottagare. MX Keys Mini för Mac är framtaget för macOS, iOS, and iPadOS.

MX Keys Mini kommer i tre färger: rose, ljusgrå och grafit och passar bra att matcha tillsammans med möss ur Master-serien, för en full set-up.

Logitechs produkter är utformade för att leverera bra användarupplevelser och minimera miljöpåverkan. Hållbar design tar hänsyn till miljömässiga och sociala effekter för hela produktcykeln, från det att det att de initiala materialen tas fram till att användande upphör. MX Keys Minis plastdelar är gjorda av återvunnen plast (PCR)- 30 procent för grafit och 12 procent för ljusgrå och rose. Logitechs PCR -program illustrerar varumärkets engagemang för att designa för hållbarhet och förmåga att förnya för att ge material ett nytt liv, vilket hjälper till att minska vår industris koldioxidpåverkan.

I slutet av 2021 kommer hälften av Logitechs nuvarande Personal Workspace-serie med möss och tangentbord att innefatta en viss nivå av PCR-plast och nya produkter kommer att utformas med hjälp av PCR -plast, i den utsträckning det är möjligt. MX Keys Minis pappersförpackningar är även framtagna med material från FSC (R) -certifierade skogar.

Prissättning och tillgänglighet
Logitech MX Keys Mini och MX Keys Mini för Mac finns tillgängliga från och med den 28 september på Logitech.com och hos utvalda återförsäljare. Rekommenderat pris för MX Keys Mini and MX Keys Mini för Mac är 1299 SEK. MX Keys Mini for Business kommer finnas tillgängliga från och med oktober 2021. För mer information, besök Logitech.com.

Logitech strävar efter att hjälpa människor utöva sin passion, genom produkter och lösningar som möjliggör för användare att skapa och åstadkomma mer. Logitechs designfilosofi tar avstamp i ambitionen att skapa produkter som för samman människor, genom musik, spel, video och datoranvändning. Logitechs varumärken inkluderar Logitech, Logitech G, ASTRO Gaming, Ultimate Ears, Jaybird, Blue Microphones och Streamlabs. Logitech har även som ambition att ta ansvar för sitt koldioxidavtryck genom hela värdekedjan - för att uppnå koldioxidneutralitet under 2021, samt med målet att nå netto-noll klimatavtryck vid 2030, för att därefter bli klimatpositiva. Företaget grundades 1981 med huvudkontor i Lausanne, Schweiz. Logitech International är ett schweiziskt publikt företag noterat på SIX Swiss Exchange (LOGN) och Nasdaq Global Select Market (LOGI).

För mer information om Logitech, besök www.logitech.com, besök företagets blogg eller via @Logitech.