Logitech presenterar nya ergonomiska tangentbordet ERGO K860

Med expertis från ledande ergonomer har Logitech utformat ett tangentbord för ökat stöd och minskad muskelspänning

Med det nya ergonomiska tangentbordet ERGO K860 Ergonomic Split Keyboard vill Logitech skapa en mer naturlig belastning vid skrivande. Genom ett ökat stöd för handleder och minskad muskelaktivitet möjliggör ERGO K860 för en mer avslappnad och bekväm hållning för människor som arbetar i kontorsmiljöer.

– De flesta människor tillbringar uppemot en tredjedel av sina liv på jobbet, vilket gör bekvämlighet och funktionalitet till en vital aspekt. I ljuset av detta har vi, tillsammans med ledande ergonomer, skapat tangentbordet ERGO K860 som är utformat för att hjälpa kontorsarbetare att förbättra sin hållning, öka komforten, säger Lars Holm Lauridsen, global produktchef på Logitech.

Det böjda handledsstödet med dämpning placerar underarmarna precis ovanför tangentbordet och erbjuder 54 procent mer handledsstöd och minskar obekväm och onödig böjning av handleden med 25 procent. Den justerbara funktionen håller handleden i en naturlig vinkel, oavsett om du sitter eller står. ERGO K860 är certifierad av United States Ergonomics och har en bekräftad livslängd på 10 miljoner tangenttryck.

Användarvänlig introduktion online, inklusive tips om ergonomiska arbetsstationer finns tillgänglig, där ERGO K860 är kompatibel med både Mac- eller PC-datorer. Välj att ansluta via Bluetooth® Low Energy eller USB-dongeln.

ERGO K860 följer din Logitech Flow-aktiverade mus, till exempel Logitech MX VERTICAL Advanced Ergonomic Mouse, från en dator till en annan. Det gör att du kan skriva på flera enheter i ett flytande arbetsflöde när du använder programvaran Logitech Options. Att kontrollera flera datorer från ett tangentbord och mus kan förhindra belastning som orsakas av onödiga fysiska rörelser.

Prissättning och tillgänglighet
Logitech ERGO K860 kommer att finnas tillgängligt hos utvalda återförsäljare från 9 mars, till ett rekommenderat pris 1299 SEK.

Logitech designar produkter med ambitionen att dessa ska ha en naturlig plats i människors vardagsliv, och kopplar samman de digitala upplevelserna som är vitala för konsumenten. För mer än 35 år sedan började Logitech sammanföra människor via datorer, och numera har företaget utvecklats till flera varumärken som designar produkter som för samman användarna genom musik, spel, video och datoranvändning. Logitechs varumärken inkluderar Logitech, Ultimate Ears, Jaybird, Blue Microphones, ASTRO Gaming och Logitech G. Företaget grundades 1981 och med huvudkontor i Lausanne, Schweiz, och Logitech International är ett schweiziskt, offentligt företag noterat på SIX Swiss Exchange (LOGN) och på Nasdaq Global Select Market (LOGI). Läs mer om Logitech på www.logitech.com, företagets blogg eller @Logitech.