Nu presenteras trådlösa G435 - Logitech Gs lättaste gamingheadset hittills

Nya G435 från Logitech G är ett trådlöst headset framtaget för den moderna spelaren och kombinerar en ultralätt känsla med en livfull färgskala, hållbar design och hög flexibilitet.

Logitech G presenterar nu det nya trådlösa headsetet G435 LIGHTSPEED Wireless Gaming Headset. Nyheten möjliggör för användare att spela spel, lyssna på musik och interagera med vänner över en rad olika plattformar. G435 erbjuder hög komfort och kommer i tre nya färger, för att passa varje användares personliga stil.

- G435 är vårt lättaste headset hittills och även om vi minskat vikten på produkten har vi adderat en rad nya avancerade funktioner, bland annat dubbla trådlösa lägen och en uppdaterad micfunktion. Resultatet är ett unikt utformat headset för dagens moderna spelare - det är mångsidigt, snyggt, bekvämt och redo för gaming på hög nivå, säger Ujesh Desai, general manager hos Logitech G.

G435 väger endast 165 gram vilket gör det bekvämt att bära hela dagen. Passformen är optimerad för mindre huvuden men fungerar även för användare med större storlek.

G435, är Logitech Gs mest hållbara headset hittills och märkt som CarbonNeutral®, vilket innebär att Logitech G koldioxidkompenserar för att nå netto noll koldioxidavtryck för produkten. G435 är framtaget med hjälp av återvunna material, med ett minimum av 22 procent återvunnen plast per produkt. Utöver detta är även förpackningen framtagen i papper från FSC®-certifierad skog. Detta innebär att användare stödjer ansvarsfull skötsel av världens skogar genom att välja G435 som sitt spelheadset.

Kombinationen av LIGHTSPEED 2,4 GHz wireless och low lag Bluetooth® gör det möjligt att ansluta trådlöst till PC, PlayStation, telefon och andra enheter. LIGHTSPEED Wireless ansluts via en USB-A 2,4 GHz-adapter. Low-lag Bluetooth® bidrar även till en ökad hastighet i användningen, jämfört med vanliga Bluetooth-anslutningar.

G435 är utrustad med en 40 mm driver som ger en detaljrikt och uppslukande ljudbild. Headsetet kommer även utrustat med nya strålformade, inbyggda mikrofoner som eliminerar behovet av en mikrofonarm. De avancerade mikrofonerna i G435 minskar onödigt bakgrundsljud och förstärker samtidigt användarens röst för en bättre ljudupplevelse. Logitech G har även inkluderat punktindikatorer på vardera sidor av headsetet för att göra det lättare för personer med nedsatt syn att urskilja vilken sida som är vilken.

G435 kommer i tre färger; svart och neongult, blått och hallon samt off-white och lila - för att spelare kan få fler uttrycksfulla möjligheter att förmedla sin personliga gamingstil och personlighet.

Prissättning och tillgänglighet
Logitech G435 Wireless Gaming Headset kommer under september 2021, till ett rekommenderat pris på 799 SEK. Mer information om G435, samt Logitech Gs hållbarhetsarbete, återfinns på företagets hemsida.

Om Logitech G

Logitech strävar efter att hjälpa människor utöva sin passion, genom produkter och lösningar som möjliggör för användare att skapa och åstadkomma mer. Logitechs designfilosofi tar avstamp i ambitionen att skapa produkter som för samman människor, genom musik, spel, video och datoranvändning. Logitechs varumärken inkluderar Logitech, Logitech G, ASTRO Gaming, Ultimate Ears, Jaybird, Blue Microphones och Streamlabs. Företaget grundades 1981 med huvudkontor i Lausanne, Schweiz. Logitech International är ett schweiziskt publikt företag noterat på SIX Swiss Exchange (LOGN) och Nasdaq Global Select Market (LOGI).