Nu presenteras trådlösa spelmusen Logitech G303 i specialutgåvan Shroud Edition

Logitech G, ledande innovatör inom design och spelteknologi, har inlett ett samarbete med en av världens mest populära streamers, Michael “Shroud” Grzesiek. Tillsammans med det tidigare e-sportproffset har Logitech G tagit fram en specialutgåva av Shrouds personliga favoritmus, trådlösa Logitech G303. Spelmusen är designad och konstruerad för att möta Shrouds krav på specifikationer och prestanda.

- Att få möjligheten att designa en mus tillsammans med Logitech G är en dröm som går i uppfyllelse. Spelmusen G303 är min absoluta favorit och genom att använda den som designinspiration kunde vi ta fram en helt perfekta spelmus i min mening. Att få samarbeta med Logitech G har varit en fantastisk upplevelse, och jag är verkligen stolt över slutprodukten som jag kan erbjuda mina fans, säger Michael “Shroud” Grzesiek.

Shroud är känd för sina höga mål och älskar precisionen, noggrannheten, formen och känslan hos trådlösa G303. Logitech G och Shroud har haft ett nära samarbete vid framtagandet av spelmusen, för att möta hans specifika behov och preferenser. Logitech G förbättrade och uppdaterade formen, placerade om knapparna, justerade vikten samt inkluderade subtila markeringar för en optimerad greppbarhet, allt för att bygga den perfekta gamingmusen åt Shroud.

- Det är ingen hemlighet att Shroud tar sin karriär inom e-sport på allvar, och att ha rätt utrustning är en viktigt del i hans framgång, säger Ujesh Desai, General Manager för Logitech G.

- Vi inledde samarbetet med vår klassiker G303, och kalibrerade därefter denna modell efter Shrouds rörelsemönster och skapade en passform perfekt för just hans behov. Om du är ett fan och vill använda samma teknik som Shroud är det här musen för dig, fortsätter Ujesh Desai.

I detta unika designsamarbete har Shroud testat en mängd olika modeller och verktyg för att skapa den perfekta spelmusen. Samarbetet har i stor utsträckning bestått av djupa diskussioner kopplat till de olika komponenterna för att säkerställa att G303 inkluderar den mest avancerade och professionella teknologin.

Specialdesignade G303 Shroud Edition erbjuder LIGHTSPEED, som ger en ultralåg latens och pålitlig prestanda. Musen är också utrustad med Logitech Gs egenutvecklade HERO 25K-sensor som bidrar till ökad precision och hastighet, utan att dra extra batteri. Subtila förbättringar av musen har gjorts, inklusive markeringar specifikt applicerade för att passa Shrouds grepp, och genomskinliga sidopaneler tillåter användare att se tekniken som Shroud varit mån om att inkludera i produkten samt USB-C-anslutningar.

Med en vikt på 75 gram, är G303 en lätt men robust och bekväm spelmus som möjliggör för en lågkänslig DPI och snabbare precision. Kombinerat med 145 timmars batteritid, kan användare spela hela dagen. Naturligtvis kommer även specialutgåvan i Shrouds personliga favoritfärg - svart.

Prissättning och tillgänglighet
Logitech G303 Shroud Edition Wireless Gaming Mouse finns tillgänglig i november 2021, till ett rekommenderat pris på 1299 SEK. För mer information, besök Logitech Gs hemsida, blogg eller kontakta Logitech G på Twitter och Instagram.

Om Logitech G

Logitech G, ett varumärke som tillhör Logitech International, är världsledande inom PC- och konsolspelutrustning. Logitech G förser spelare på alla nivåer med industriledande tangentbord, möss, headset, musmattor och simuleringsprodukter som hjul och styrspakar - möjliggjort genom innovativ design, avancerad teknik och en djup passion för spel. Logitech International grundades 1981 och har sitt huvudkontor i Lausanne, Schweiz, och är ett schweiziskt offentligt företag som är noterat på SIX Swiss Exchange (LOGN) och på Nasdaq Global Select Market (LOGI). Hitta Logitech G på logitechg.com, företagets blogg eller @LogitechG.

Om Shroud
Shroud anses av många vara en av de starkaste profilerna på Twitch, och är känd för sin enorma skicklighet och nonchalanta attityd. Med sin stream, som mestadels fokuserar på first-person-shooter-titlar, har Shroud en förmåga att lyckas få tuffa spel att se både enkla och roliga ut. Shrouds coolhet gör honom till en av Twitchs mest populära – och kunniga – kreatörer.

Mer information om Shroud återfinns på twitter.com/shroud.

För pressfrågor gällande Shroud, vänligen kontakta press@loaded.gg.