Sweden,

Spela vad som helst, när som helst med nya Logitech G Astro A30 Wireless Gaming Headset

Sammanfattning

Eleganta hörlurar med möjlighet till personlig design som låter spelare spela vad som helst, var som helst med stil och komfort

Logitech G, ett varumärke från Logitech och en ledande innovatör av gamingteknik och tillbehör, presenterar idag nya Logitech G Astro A30 Wireless Gaming Headset.

A30 är ett modernt headset för den moderna spelaren. Med en kraftfull 40 mm ljuddrivrutin, löstagbar bommikrofon, Logitechs avancerade LIGHTSPEED 2,4 GHz Wireless och Bluetooth-teknik är det de perfekta hörlurarna för att kunna  spela trådlöst på vilken enhet som helst, inklusive: PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X|S, Nintendo Switch, PC, iOS och Android.Astro-A30-Navy-3Q-Front-Left-Mic

Förutom möjligheten till att trådlöst ansluta till valbar spelenhet kan användare också mixa och balansera ljud från flera enheter samtidigt och justera varje källa efter önskemål. Spelare kan spela på sitt PlayStation 5 via LIGHTSPEED 2,4 GHz Wireless och lyssna på Spotify via Bluetooth på telefonen samtidigt som de är uppkopplade till en tredje enhet via 3,5mm aux. De kan även flytta sig från vardagsrummet till sin PC-setup och sömlöst flytta över A30 till sin PC via LIGHTSPEED 2,4GHz för att samtidigt ansluta till sitt Steam Deck via Bluetooth. Med den nya Logitech G-mobilappen kan spelare även optimera spel- och röstljudsprofiler på A30 för en skräddarsydd spelupplevelse.

– Vår vision om att designa ett par nya A30-hörlurar som skulle göra det möjligt att spela vad som helst, var som helst, innebar att vi behövde nå två primära mål. För det första behövde vi leverera ett högpresterande ljud i kombination med hög bekvämlighet i ett par hörlurar som kommer i en elegant och anpassningsbar design. För det andra behövde vi skapa hörlurar som kan ansluta till flera plattformar på en mängd olika sätt: konsol, PC, handdator eller mobil. A30 ger maximal flexibilitet, mobilitet, stil och komfort som fungerar på alla plattformar, så att spelare kan bemästra alla spelstilar de älskar, säger Tiffany Beers, innovationschef på Logitech G.

A30 kommer i två eleganta färger, marinblå och vit. Den mjuka stoppningen av memoryskum i öronkuddarna och pannbandet skapar en lätt balanserad känsla.

A30 har både en avancerad löstagbar bommikrofon och en integrerad mikrofon, så oavsett om du är hemma och spelar ditt favoritspel eller ringer ett telefonsamtal kan du känna dig trygg i att hörlurarna kommer leverera ett kristallklart ljud genom ett noggrant balanserat, high-fidelity-ljud med specialjusterade 40 mm-drivrutiner för en unik ljudupplevelse. A30 har dessutom en batteritid på mer än 27 timmar.

Spelare kan uttrycka sin spelestetik genom att välja från en befintlig samling av designer, eller ta sina hörlurar till nästa nivå genom att anpassa sin egen design på Astro’s hemsida.

A30 presenterades vid Logitechs första logi Play-evenemang, ett event som hyllar gaming- och streamingkulturen. Läs mer om evenemanget här.

Pris och tillgänglighet

Logitech G ASTRO A30 Wireless Gaming Headset kommer finnas tillgängligt på astrogaming.com och hos utvalda återförsäljare i oktober 2022. Rekommenderat försäljningspris är 2599 SEK. För mer information, besök vår hemsida, vår blogg eller kontakta oss @LogitechG. Logitech G-mobilappen finns på www.astrogaming.com/GMobile-App.

Standardtext

Om Logitech G

Logitech G, ett varumärke som tillhör Logitech International, är världsledande inom PC- och konsolspelutrustning. Logitech G förser spelare på alla nivåer med industriledande tangentbord, möss, headset, musmattor och simuleringsprodukter som hjul och styrspakar - möjliggjort genom innovativ design, avancerad teknik och en djup passion för spel. Logitech International grundades 1981 och har sitt huvudkontor i Lausanne, Schweiz, och är ett schweiziskt offentligt företag som är noterat på SIX Swiss Exchange (LOGN) och på Nasdaq Global Select Market (LOGI). Läs mer om Logitech G på logitechg.com, företagets blogg eller @LogitechG.

Logitech och andra Logitech-märken är varumärken eller registrerade varumärken som tillhör Logitech Europe S.A och/eller dess dotterbolag i USA och andra länder. Alla andra varumärken tillhör sina respektive ägare. För mer information om Logitech och dess produkter, besök företagets webbplats på logitech.com.