Ultimate Ears lanserar WONDERBOOM 2

En kraftfull högtalare med större ljud, bas och Double Up true stereo-parkoppling

Ultimate Ears introducerar nästa generation av den hyllade, bärbara och vattentäta Bluetooth-högtalaren WONDERBOOM Ultimate Ears WONDERBOOM 2. Den nya högtalaren erbjuder större 360-graders ljud, extra bas, en ny Outdoor Boost-funktion, utökad 13-timmars batteritid, IP67-betyg, Double Up true stereo-parkoppling och kommer i ett nytt tvåfärgat material. WONDERBOOM 2 är fullt utrustad och redo att följa med på sommarens alla utflykter, strandhäng, cykeläventyr och erbjuder en svårslagen ljudupplevelse i alla olika miljöer.

Våra kunder älskar originalet WONDERBOOM, så med WONDERBOOM 2 ville vi erbjuda mer av vad som tidigare uppskattats,” säger Charlotte Johs, general manager på Ultimate Ears. “Med WONDERBOOM 2 har vi tagit lyssnandet av musik till en ny nivå med nya ljudfunktioner anpassade för utomhusmiljö samt möjligheten att parkoppla högtalaren för att njuta av ännu större och skarpare 360- graders ljud under dygnets alla timmar.

Den helt nya Outdoor Boost-funktionen är speciellt anpassad för att lyssna på musik utomhus. Knappen längst ner på WONDERBOOM 2 aktiverar Outdoor Boost och erbjuder högre, skarpare ljud med en inbyggd och förinställd equalizer (EQ) som anpassas efter all typ av utomhusmiljö.

Till skillnad från föregångaren kommer WONDERBOOM 2 utrustad med ännu mer bas, tack vare en lägre cutoff-frekvens, 30 procent längre batteritid och en ny IP67-klassificering, vilket gör den vattentät, dammtät och att den kan flyta. Med ett nykonstruerat knappgränssnitt på toppen går det enkelt att spela, pausa och hoppa över spår direkt på högtalaren. Det går även att parkoppla två WONDERBOOM 2- högtalare med den uppgraderade Double Up-funktionen för att njuta av en sann trådlös stereoupplevelse.

Varje högtalare kommer i ett trendigt tvåfärgat tyg och har hämtat inspiration från den här säsongens högkvalitativa sportmode och färgpalett. WONDERBOOM 2 kommer att finnas i följande fem färger: Deep Space Black (svart), Crushed Ice (grå), Radical Red (röd), Bermuda Blue (blå) och Just Peach (rosa).

Pris och tillgänglighet

Ultimate Ears WONDERBOOM 2 finns tillgänglig i utvalda butiker i Europa och går att förhandsbeställa i USA. Produkten förväntas också finnas tillgänglig i Asien, Australien och Nya Zeeland i början av sommaren. Rekommenderat pris i Sverige är 999 SEK.