huhtikuu
Europe/Helsinki

Kompakti Logitech G PRO X 60 -pelinäppäimistö tuo KEYCONTROL-tekniikallaan uutta kilpapelaamiseen

Logitech G PRO X 60

Maailman johtava oheislaitteiden valmistaja Logitech mahdollistaa aiempaa monipuolisemman räätälöitävyyden KEYCONTROL-tekniikkaa hyödyntävällä 60 prosentin pelinäppäimistöllä.

Logitech G PRO X 60 LIGHTSPEED on langaton ja kompakti pelinäppäimistö vaativaan pelikäyttöön. Nimensä mukaisesti PRO X 60 on kooltaan vain noin 60 prosenttia täysikokoisesta näppäimistöstä. Se onkin suunniteltu yhdessä ammattipelaajien kanssa vastatakseen heidän vaatimuksiinsa pelikäytössä.

Ammattilaispelaajat pyrkivät jatkuvasti parantamaan omaa pelisuoritustaan ja tehostamaan suorituskykyään alati kovenevassa kilpailussa. Yksi viime vuosien trendeistä kilpapelaamisen saralla on ollut suosia niin sanottua tenkeyless-mallia eli näppäimistöä ilman erillistä numeronäppäimistöä. Lyhyempi malli on helpommin käännettävissä käyttäjälle mieluisaan kulmaan, jolloin näppäimistö vie vähemmän tilaa ja hiirenkäytölle jää enemmän liikkumavaraa.

Samalla tiiviimpi näppäimistömuotoilu vaikuttaa yleensä käytössä olevien näppäinten määrään, joka osaltaan vähentää hallittavuuden monipuolisuutta. Logitech G PRO X 60 -näppäimistössä tämä haaste on ratkaistu vallankumouksellisella KEYCONTROL-teknologialla. Sen ansiosta pelaaja voi määrittää entistä enemmän toimintoja samaan määrään näppäimiä ja näin hyötyä pienemmästä koosta sen haittaamatta hallittavuutta.

“Kun suunnittelimme PRO X 60 -näppäimistöä, tavoitteemme oli tuoda tavallista enemmän toiminnallisuutta normaalia pienempään kokoon”, kommentoi Logitechin tuotepäällikkö Brent Barry. ”Kyse ei ole vain tiivistämisestä, vaan siitä, miten kaikki halutut ominaisuudet saadaan mukaan tekemättä kompromissia koon kanssa.”

Ratkaisu monipuolisuuteen löytyy G HUB -ohjelmiston KEYCONTROL-teknologiasta. Se mahdollistaa jopa 15 eri toiminnon määrittelyn yhteen näppäimeen. Ainutlaatuisella G-SHIFT-toiminnolla pelaaja voi määrittää minkä tahansa painikkeen alle lisätoimintoja. Ne löytyvät tarpeen vaatiessa nopeasti useimmin käytettyjen ohjainnäppäinten yhteydestä kättä siirtämättä. Näppäinten uudelleenmäärittelyn lisäksi ohjelmistolla voidaan luoda omia toimintomakroja sekä säätää valo- ja ääniasetuksia.

Näppäimistön langaton yhteys voidaan muodostaa joko Logitechin omalla LIGHTSPEED-tekniikalla tai Bluetooth-yhteydellä. Näppäimet on valmistettu kestävästä PBT-muovista ja niiden kanssa käytetään optismekaanisia GX Optical -kytkimiä. Näitä löytyy sekä tactile- että linear-vaihtoehtoina, jotka tarjoavat käyttäjälleen toisistaan eroavan painallusvasteen. Molemmat kytkinvaihtoehdot ovat äärimmäisen tarkkoja ja nopeita, joten ne sopivat erinomaisesti vaativaan kilpapelaamiseen.

Lisäksi näppäimistöstä löytyy LIGHTSYNC RGB -taustavalaistus, pelitilakytkin ja äänenvoimakkuudensäädin sekä mediapainikkeet toistoa ja tauotusta varten. Kokonaisuus on viimeistelty puolikovalla matkakotelolla, jossa näppäimistö kulkee helposti mukana.

Hinta ja saatavuus

Logitech G PRO X 60 LIGHTSPEED -pelinäppäimistö tulee jälleenmyyntiin mustana ja valkoisena versiona 199 euron kuluttajahintaan. Vaaleanpunainen malli tulee saataville vain Logitechin omassa nettikaupassa. Hinta sisältää 24 prosentin arvonlisäveron.

Lisätietoja

www.logitechg.com/fi-fi/products/gaming-keyboards/pro-x-60-wireless-keyboard.html
https://youtu.be/K4WeneCTQIg (esittelyvideo)
https://1drv.ms/f/s!Avh8gGYzxU_vie9icUTkbv0z_bbotA?e=lt1Twd (kuvia)

Logitech G

Logitech Internationalin omistama Logitech G -tuotemerkki on tietokone- ja konsolipelitarvikkeiden maailmanlaajuinen markkinajohtaja. Logitech G tarjoaa kaiken tasoisille pelaajille alan johtavia näppäimistöjä, hiiriä, kuulokkeita, hiirimattoja ja simulaatio-ohjaimia, kuten ratteja ja lento-ohjaimia. Ne ovat syntyneet intohimosta pelaamiseen sekä innovatiivisen muotoilun ja kehittyneiden teknologioiden ansiosta. Logitech International on perustettu vuonna 1981 ja sen pääkonttori sijaitsee Sveitsin Lausannessa. Yhtiö on pörssilistattu SIX Swiss Exchangessa (LOGN) ja Nasdaq Global Select Marketissa (LOGI). Lisätietoa Logitech G:stä osoitteessa www.logitechg.com.