syyskuu
Europe/Helsinki

Logitech G -mikrofoneilla ja -valaisimella selkeyttä ja valovoimaa striimilähetyksiin

Logitech G Yeti Orb Litra LX

Maailman johtava oheislaitteiden valmistaja Logitech tuo myyntiin striimaajille ja sisällöntuottajille tarkoitetut mikrofonit ja valaisimen.

Pelikeskeisen sisällöntuotannon suosion myötä myös laitteistotarpeet pätevään striimaamiseen ovat kasvaneet vauhdilla. Logitech G vastaa kysyntään tuomalla myyntiin kaksi korkeatasoista mikrofonia ja striimauskäyttöön tarkoitetun RGB-valaisimen. Logitech G Yeti GX- ja Logitech G Yeti Orb -mikrofonit sekä Logitech G Litra Beam LX -valaisin täydentävät malliston aiempia striimaustuotteita, ja samalla Blue- ja Litra-tuotemerkit yhdistyvät Logitech G -merkin alle.

Perinteisen yksin- ja moninpelaamisen ohella striimauskeskeinen sosiaalinen pelaaminen on yleistynyt nopeasti. Tällaisessa pelaamisessa valaistus ja äänentoisto ovat tärkeitä tekijöitä, sillä iso osa striimilähetysten seuraamisen nautinnosta tulee striimaajan reaktioiden seuraamisesta. Tässä korostuvat ilmeet ja kehonkieli, mikä korostaa hyvän valaistuksen tarvetta. Tärkeää on myös selkeä puheääni, jotta yleisö voi seurata lähetyksen kommentointia. Olipa käytössä mikä tahansa striimialusta, kuten Twitch, YouTube tai Discord, samat lainalaisuudet äänenlaadun ja videokuvan selkeyden suhteen pätevät kaikkialla.

Jokaisessa kolmessa uudessa tuotteessa on hyödynnetty sekä Logitech G LIGHTSYNC RGB -valaistusteknologiaa että G HUB -ohjelmiston monipuolisia ominaisuuksia. Ohjelmistolla voidaan helposti hallita Logitech G -tuoteperheen valaistusasetuksia ja muita toimintoja. Lisäksi mikrofoneissa hyödynnetään ensiluokkaista Blue VO!CE -äänitekniikkaa, jonka ansiosta puheääni kuulostaa selkeältä ja erottelukykyiseltä.

Logitech G Yeti GX
Ikoniseen Yeti-muotoiluun perustuva pöytämikrofoni hyödyntää dynaamista kapseliteknologiaa ensiluokkaisen äänentoiston mahdollistamiseksi. Mikrofonissa on myös pelihiiristä tuttu ja kätevä vierityspainike äänentason säädölle. Mikrofonin superhertan muotoisen suuntakuvion ansiosta hiiren ja näppäimistön naksumisen kaltaiset taustaäänet jäävät kuulumatta. Mikrofonin Smart Audio Lock -lukituksella voidaan valita halutut ääniasetukset nopeasti. Lisäksi automaattiset asetukset äänentasoille ehkäisevät sekä taustahälyä että ylikovia ja äkkinäisiä äänenvoimakkuuden leikkauksia.

Yeti GX -mikrofonissa hyödynnettävä Blue VO!CE -äänitekniikka mahdollistaa erilaisten äänisuotimien ja -efektien käytön puheäänen kanssa. USB-C-liitännällä varustettu mikrofoni on helppo ja nopea ottaa käyttöön. Se sopii niin striimaukseen kuin muuhunkin äänen taltiointiin. Mikrofoni toimitetaan tukevan pöytätelineen kanssa. Mikroni on myös yhteensopiva erikseen hankittavan Compass-tukivarren kanssa, jolla mikrofoni voidaan helposti kiinnittää vaikkapa työpöytään ja saadaan lähelle puhujaa.

Logitech G Yeti Orb
Tämä pienikokoinen ja helppokäyttöinen USB-C-liitäntää hyödyntävä pallomikrofoni on nopea ja vaivaton ottaa käyttöön. Siksi se on ihanteellinen ratkaisu esimerkiksi aloitteleville striimaajille. Mikrofonin räätälöity kondensaattorikapselitekniikka tallentaa ääntä hertan muotoisella suuntakuviolla, joka sopii täydellisesti pelistriimaamiseen. Näyttävää ulkoasua korostaa monipuolisesti räätälöitävät RGB-valot. Näitä voidaan vaivatta säätää sekä ennen lähetystä että sen aikana.

Yeti GX -mikrofonin lailla myös Yeti Orb osaa automaattisesti säätää tulevaa äänenvoimakkuutta ja näin ehkäistä ylikovia ääniä, joita saattaa tapahtua huomaamatta intensiivisissä pelihetkissä. Mikrofoni osaa myös ehkäistä äänen säröytymistä. Lisäksi mikrofonin ääniasetuksia ja -suotimia voidaan muokata helposti G HUB -sovelluksella ja Blue VO!CE -äänitekniikalla.

Logitech G Litra Beam LX
Korkeatasoisten suoratoistovalaisimien huipputasoa edustava Litra Beam LX valaisee kaksipuolisesti RGB-valollaan TrueSoft-teknologiaa hyödyntäen. Se saa striimaajan näyttämään hyvältä tilanteesta riippumatta, sillä valo säteilee kohteeseen upeasti teräviä varjoja muodostamatta. Valotehoa ja lämpötilaa voi myös monipuolisesti muokata, aina lämpimästä kynttilänvalosta viileään sinisävyyn asti 2700 – 6500 kelvinin säätövaralla. Valaisimen loistama valo on turvallista, sillä valaisin täyttää kaikki ultraviolettivalon turvarajat.

Valaisimen LIGHTSYNC RGB -tekniikan väriasetuksista löytyy jopa 16,8 miljoonaa värisävyä. Näin käyttäjä voi valita mieleisensä väri- ja valoasetuksen tunnelman ja tilanteen mukaan. LIGHTSYNC-tekniikka tukee myös Windows Dynamic Lighting -ominaisuutta, jolla voidaan tuoda synkronoitu väri- ja valaistusasetus kaikille sitä tukeville Windows 11 -yhteensopiville laitteille, kuten monille Logitech G -hiirille, -näppäimistöille ja -kuulokkeille.

Suuntana myönteinen tulevaisuus ja kestävä kehitys
Logitech on omistautunut ilmastopositiiviselle tuotekehitykselle ja pyrkii minimoimaan tuotteen valmistuksen hiilijalanjäljen. Tuotesuunnittelussa pyritään siihen, että kuluttaja voi tuntea tehneensä hyvän ja vastuullisen ratkaisun hankkiessaan Logitech G -tuotteen. Uutuustuotteiden muoviosissa käytetään runsaasti kierrätysmuovia. Yeti GX- ja Yeti Orb -mikrofoneissa kierrätysmuovin osuus on vähintään 68 ja 74 prosenttia. Litra Beam LX -valaisimessa kierrätysmuovin osuus on vähintään 48 prosenttia. Lisäksi tuotepaketeissa käytetty paperi tulee FSC-sertifioiduista metsistä ja muista valvotuista lähteistä. Logitechin PCR-ohjelma kertoo yrityksen omistautumisesta kestävään kehitykseen ja materiaalien uusiokäytöstä, joka osaltaan auttaa pienentämään hiilijalanjälkeä ja tukemaan kierrätysmateriaalien käyttöä. Logitech myös osallistuu ilmastohyvitykseen ja tukee valmistuksessa uusiutuvia energialähteitä mahdollisuuksien mukaan.

Logi PLAY Days
Uutuustuotteiden myyntiin tulo tapahtuu samaan aikaan #LOGIPLAYDAYS-kampanjan kanssa. Se järjestetään 13.-19.9.2023. Logi PLAY Days juhlii kaikkialla Euroopassa peliteknologian innovaatioita tuomalla pelaajille jopa 40 prosentin alennuksia joistakin myydyimmistä Logitech G -tuotteista. Logi PLAY Days -kampanja sisältää laajan valikoiman pelituotteita kuulokkeista ja pelihiiristä uuteen kädessä pidettävään G CLOUD -pelikonsoliin ja Logitech G923 -rattiohjaimeen.

Hinta ja saatavuus
Logitech G Yeti GX, Logitech G Yeti Orb ja Logitech G Litra Beam LX tulevat myyntiin 159, 69 ja 169 euron kuluttajahinnoin. Kaikki hinnat sisältävät 24 prosentin arvonlisäveron.

www.logitechg.com/fi-fi/products/microphones/yeti-gx-gaming-microphone.html
www.logitechg.com/fi-fi/products/microphones/yeti-orb-gaming-microphone.html
www.logitechg.com/fi-fi/products/cameras-lighting/litra-beam-lx-led-light.html
https://youtu.be/FWQHyNPX4GM (esittelyvideo)
https://1drv.ms/f/s!Avh8gGYzxU_vibcjJumP-Z-FduzJtQ?e=olY9UA (Logitech G Yeti GX -kuvia)
https://1drv.ms/f/s!Avh8gGYzxU_vibcy2ho5a42MvBZ8jQ?e=FQviA0 (Logitech G Yeti Orb -kuvia)
https://1drv.ms/f/s!Avh8gGYzxU_vibcgGRKVpFB9yFrtZQ?e=SlDe3r (Logitech G Litra Beam LX -kuvia)

Logitech G

Logitech Internationalin omistama Logitech G -tuotemerkki on tietokone- ja konsolipelitarvikkeiden maailmanlaajuinen markkinajohtaja. Logitech G tarjoaa kaiken tasoisille pelaajille alan johtavia näppäimistöjä, hiiriä, kuulokkeita, hiirimattoja ja simulaatio-ohjaimia, kuten ratteja ja lento-ohjaimia. Ne ovat syntyneet intohimosta pelaamiseen sekä innovatiivisen muotoilun ja kehittyneiden teknologioiden ansiosta. Logitech International on perustettu vuonna 1981 ja sen pääkonttori sijaitsee Sveitsin Lausannessa. Yhtiö on pörssilistattu SIX Swiss Exchangessa (LOGN) ja Nasdaq Global Select Marketissa (LOGI). Lisätietoa Logitech G:stä osoitteessa www.logitechg.com.