lokakuu
Europe/Helsinki

Logitechin aaltoileva uutuusnäppäimistö tuo hyvinvointia ja mukavuutta kirjoittamiseen

Logitech Wave Keys

Maailman johtava oheislaitteiden valmistaja Logitech tuo myyntiin ergonomista ja aaltoilevaa muotoilua niin kotiin kuin työpaikallekin.

Ergonomia ja käyttömukavuus ovat hyvin tärkeitä ja keskeisiä asioita toimistotyöläiselle ja muuten paljon tietokonetta käyttävälle. Liian usein nämä asiat unohtuvat työpaikan ohella myös kotitoimistolla töiden tai harrasteiden parissa. Aaltoilevan ergonominen Logitech Wave Keys -näppäimistö parantaa sekä työasentoa että kohentaa mukavuutta. Tämä osaltaan ehkäisee näppäimistön käytöstä syntyviä virheasentoja ja rannekipuja. Langaton ergonäppäimistö on kompakti ja miellyttävästi muotoiltu kokonaisuus, josta löytyvät kaikki tarvittavat painikkeet ja ominaisuudet miellyttävää rannetukea unohtamatta.

”Uskomme, että jokaisella on oikeus tuntea olonsa mukavaksi työpäivän päätteeksi. Niinpä pyrimme suunnittelemaan työkaluja, jotka sekä näyttävät että tuntuvat hyvältä”, kommentoi Logitechin tuotepäällikkö Art O’Gnimh. ”Wave Keys -näppäimistön ergonomisuus ja muotoilu on suunniteltu ennen kaikkea tieteellisten näyttöjen perusteella.”

Logitech Wave Keys -näppäimistön tunnistettavan aaltomaisen muotoilun ansiosta kämmenet, sormet ja käsivarret löytävät paikkansa luonnollisesti. Kun kädet kääntyvät käytössä hieman sivuttain, ranteisiin ja käsivarsiin kohdistuu vähemmän rasitusta. Tämä puolestaan ehkäisee näihin kohdistuvaa kipua ja väsymystä. Näin käyttökokemus on mukavampi ja levollisempi. Se auttaa jaksamisessa ja kohentaa hyvinvointia.

Ergonäppäimistön kolmikerroksinen ja muistivaahtovalmisteinen rannetuki auttaa hyvän asennon löytymisessä. Lisäksi näppäimistöjalat kallistavat näppäimistöä hieman eteenpäin käyttömukavuuden takaamiseksi. Kompakti näppäimistö sopii helposti työpöydälle ja pienemmällekin työtasolle.

Näppäimistön painikkeita ja pikatoimintoja voidaan helposti muokata Logi Options+ -ohjelmistolla. Näin näppäimistön ominaisuuksia voidaan räätälöidä omien tarpeiden mukaan, mikä osaltaan tehostaa tuottavuutta ja säästää aikaa. Näppäimistöstä voidaan käynnistää vaikkapa älä häiritse -tila, jolloin on helpompi keskittyä työhön tai muuhun vaativaan tekemiseen. Smart Actions -pikatoiminnot auttavat tehostamaan tylsiä, toistuvia ja tavanomaisia toimintoja, joissa helpotus paitsi nopeuttaa myös ehkäisee tekemästä virheitä.

Logitech Wave Keys voidaan liittää langattomasti jopa kolmeen eri laitteeseen yhtäaikaisesti. Yhteys voidaan muodostaa joko Bluetooth-yhteydellä tai mukana tulevalla, häiriöttömällä Logitech BOLT -vastaanottimella. Näppäimistö on yhteensopiva sekä pc- ja Mac-tietokoneiden että tablettilaitteiden ja älypuhelinten kanssa. Laitteiden välillä vaihtaminen sujuu helposti Easy-Switch-painikkeella.

Virtansa näppäimistö saa kahdesta AAA-sormiparistosta, joista riittää virtaa jopa kolmen vuoden käyttöön. Perinteisten paristojen sijasta näppäimistössä voi käyttää myös AAA-kokoisia ladattavia akkuja.

Kestävän kehityksen tuote
Kaikki Logitechin tuotteet suunnitellaan tarjoamaan ensiluokkainen käyttäjäkokemus sekä minimoimaan tuotteen valmistuksen hiilijalanjälki. Kestävän kehityksen mallissa huomioidaan tuotteen kehitystyö ja valmistus aina raaka-aineista valmistukseen ja tuotteen kierrätysmahdollisuuksiin huomioiden ympäristölliset ja sosiaaliset tekijät. Kaikissa uusissa Logitech-oheislaitteissa käytetään kierrätysmuovia, jonka määrä vaihtelee malli- ja värikohtaisesti. Esimerkiksi grafiitinharmaassa näppäimistössä kierrätysmuovin osuus on vähintään 61 prosenttia ja luonnonvalkoisessa vaihtoehdossa vähintään 46 prosenttia. Tuotepaketeissa käytetty paperi tulee FSC-sertifioiduista metsistä ja muista valvotuista lähteistä. Logitechin PCR-ohjelma kertoo yrityksen omistautumisesta kestävään kehitykseen ja materiaalien uusiokäytöstä, joka osaltaan auttaa pienentämään alan hiilijalanjälkeä ja tukemaan kierrätysmateriaalien käyttöä.

Logitech on vauhdittanut ilmastostrategiaansa ja aikoo olla ilmastopositiivinen vuoden 2030 jälkeen sitomalla enemmän hiiltä kuin tuottaa. Logitech on The Climate Pledge -sitoumuksen ylpeä allekirjoittaja. Se on myös ensimmäinen kulutuselektroniikkayritys, joka on sitoutunut esittämään yksityiskohtaiset hiilivaikutusmerkinnät tuotepakkauksissaan koko tuotevalikoimassaan. Lisätietoja Logitechin kestävän kehityksen toimista löytyy osoitteesta www.logitech.com/fi-fi/sustainability.html.

Hinta ja saatavuus
Logitech Wave Keys tulee myyntiin välittömästi grafiitinharmaana ja luonnonvalkoisena 79 euron kuluttajahintaan. Hinta sisältää 24 prosentin arvonlisäveron.

www.logitech.com/fi-fi/products/keyboards/wave-keys.html
https://youtu.be/tX9a3Voq-9U (esittelyvideo)
https://1drv.ms/f/s!Avh8gGYzxU_vibxGRIW4Zv0V5pG24A?e=1OEnZu (kuvia)

Logitech

Logitech auttaa kaikkia ihmisiä toteuttamaan intohimojaan ja on sitoutunut tekemään sen tavalla, joka on hyväksi ihmisille ja planeetalle. Suunnittelemme laitteisto- ja ohjelmistoratkaisuja, jotka auttavat yrityksiä menestymään ja tuomaan ihmiset yhteen työskentelyn, luomisen, pelaamisen ja suoratoiston aikana. Logitech International on vuonna 1981 perustettu sveitsiläinen julkinen yhtiö, joka on listattu SIX Swiss Exchangessa (LOGN) ja Nasdaq Global Select Marketissa (LOGI). Lisätietoa Logitechista osoitteessa www.logitech.com.