maaliskuu
Europe/Helsinki

Logitech MX Brio on edistyksellinen verkkokamera etätyöhön ja striimaukseen

Logitech MX BRIO

Maailman johtava oheislaitteiden valmistaja Logitech tarjoaa ensiluokkaista kuvanlaatua videopalavereihin ja suoratoistolähetyksiin.

Logitech MX Brio on uuden sukupolven verkkokamera. Se tarjoaa huipputasoista videokuvaa etäpalavereihin, striimilähetyksiin ja muihin suoratoistettaviin videotarpeisiin. Kameran helppokäyttöisyys, monipuoliset ominaisuudet ja ultrateräväpiirtoinen 4K-tarkkuus mahdollistavat työn tekemisen laadusta ja suorituskyvystä tinkimättä. Samalla MX Brio laajentaa korkealaatuista Master-tuoteperhettä näppäimistöjen ja hiirten ulkopuolelle.

”Tiedämme MX-tuotteiden käyttäjien työskentelevän ja viestivän monissa eri työympäristöissä, jolloin myös työkaluilta vaaditaan mukautuvuutta ja laatua kaikenlaisiin tilanteisiin. MX Brio tarjoaa laatua sekä äänen että kuvan saralla”, kommentoi Logitechin tuotepäällikkö Anatoliy Polyanker. ”MX Brio on meidän laadukkain verkkokameramme ja se on täynnä räätälöitäviä ominaisuuksia. Samalla se tarjoaa käyttäjälleen mahdollisuuden näyttäytyä parhaalla mahdollisella tavalla.”

Kameran 4K-tarkkuus ja kehittynyt kuvasensori tarjoavat jopa 70 suuremmat pikselit kuin Logitechin aiempi 4K-verkkokamera ja lippulaivamalli Brio 4K. Lopputuloksena on äärimmäisen tarkka ja erottelukykyinen kuva helppokäyttöisillä ominaisuuksilla.

Tekoälytekniikan ansiosta kamera osaa mukautua erilaisiin valaistuksiin ja tehdä videokuvasta sävyiltään luonnollisen. Videokuva on aiempaan verrattuna jopa kaksi kertaa selkeämpi ja yksityiskohdiltaan rikkaampi. Myös monet aiemmin haastavat valaistusolosuhteet mahdollistavat nyt hyvän ja selkeän kuvan.

Monipuolisten säätimien ansiosta käyttäjä voi hienosäätää kokemustaan monin eri tavoin. Ohjelmistosta löytyvät säätimet muun muassa kuva-alan koolle ja kameran valotukselle sekä kuvan värikylläisyydelle ja eri sävyille. Kameran ominaisuuksia voidaan helposti säätää Logitechin eri ohjelmistoilla, kuten Options+, Tune ja G HUB, joiden kanssa kamera on täysin yhteensopiva.

Show Mode -kuvaustilassa kamera mukautuu esineiden tai luonnosten esittelyyn, jolloin kamera osaa automaattisesti tarkentaa näihin halutulla tavalla. Käyttöönotto esittelytilaan onnistuu vaivatta vain kameran asentoa kallistamalla kohti pöytätasoa.

Kamerassa on kaksi keilanmuodostustekniikkaa käyttävää mikrofonia, jotka osaavat suodattaa pois taustahälyä. Tämä mahdollistaa selkeän puheäänen kuulumisen esimerkiksi videopalavereissa. Lisäksi kamerassa on yhdysrakenteinen linssinsuljin, joka toimii manuaalisesti. Näin voi olla varma yksityisyydestään kameran ollessa pois käytöstä. RightSight-automaattikeskityksen ansiosta kamera osaa keskittää kuvauksen kohteeseen myös tämän liikkuessa kuvauksen aikana.

Logitech MX Brio soveltuu erinomaisesti koti- ja työkäyttöön, sillä kamera on yhteensopiva useimpien video-ohjelmistojen kanssa. Sertifioituja ohjelmistoja ovat muun muassa Microsoft Teams, Google Meet ja Zoom. Kamera on myös yhteensopiva kannettavien Chromebook-tietokoneiden kanssa.

Kestävän kehityksen tuotteita
Kaikki Logitechin tuotteet suunnitellaan tarjoamaan ensiluokkainen käyttäjäkokemus sekä minimoimaan tuotteen valmistuksen hiilijalanjälki. Kestävän kehityksen mallissa huomioidaan tuotteen kehitystyö ja valmistus aina raaka-aineista valmistukseen ja tuotteen kierrätysmahdollisuuksiin huomioiden ympäristölliset ja sosiaaliset tekijät. Myös Logitech MX Brio -kamerassa käytetään kierrätysmuovia, jonka määrä on 82 prosenttia grafiitinharmaassa ja 75 prosenttia luonnonvalkoisessa mallissa. Tuotepaketeissa käytetty paperi tulee FSC-sertifioiduista metsistä ja muista valvotuista lähteistä. Logitechin PCR-ohjelma kertoo yrityksen omistautumisesta kestävään kehitykseen ja materiaalien uusiokäytöstä, joka osaltaan auttaa pienentämään alan hiilijalanjälkeä ja tukemaan kierrätysmateriaalien käyttöä. Logitech vauhditti taannoin ilmastostrategiaansa ja aikoo olla ilmastopositiivinen vuoden 2030 jälkeen sitomalla enemmän hiiltä kuin tuottaa. Lisätietoa: www.logitech.com/fi-fi/sustainability.html

Hinta ja saatavuus
Logitech MX Brio tulee myyntiin välittömästi grafiitinharmaana ja luonnonvalkoisena 229 euron kuluttajahintaan. Hinta sisältää 24 prosentin arvonlisäveron.

www.logitech.com/fi-fi/products/webcams/mx-brio.html
https://youtu.be/rHs-ihdQ6bs (esittelyvideo)
https://1drv.ms/f/s!Avh8gGYzxU_vieQaG3naPvPKpawoaQ?e=sa4gsY (kuvia)

Logitech

Logitech auttaa kaikkia ihmisiä toteuttamaan intohimojaan ja on sitoutunut tekemään sen tavalla, joka on hyväksi ihmisille ja planeetalle. Suunnittelemme laitteisto- ja ohjelmistoratkaisuja, jotka auttavat yrityksiä menestymään ja tuomaan ihmiset yhteen työskentelyn, luomisen, pelaamisen ja suoratoiston aikana. Logitech International on vuonna 1981 perustettu sveitsiläinen julkinen yhtiö, joka on listattu SIX Swiss Exchangessa (LOGN) ja Nasdaq Global Select Marketissa (LOGI). Lisätietoa Logitechista osoitteessa www.logitech.com.