syyskuu
Europe/Helsinki

Logitech G PRO X SUPERLIGHT 2 -pelihiiri ja muut uutuudet tuovat suorituskykyä kilpapelaamiseen

Logitech G PRO X Superlight 2 Group

Maailman johtava oheislaitteiden valmistaja Logitech tuo uuden sukupolven ammattilaistason pelinäppäimistön ja pelihiiren kaikkien pelaajien saataville.

Kilpapelaaminen peleineen ja liigoineen kehittyy kovaa vauhtia. Samalla kasvavat myös ammattilaispelaajien vaatimukset ja tarpeet, sillä kovatasoisessa kilpapelaamisessa vaaditaan myös asianmukaiset oheislaitteet. Voiton ja häviön ero voi johtua paitsi harjoittelun puutteesta, myös käytössä olevista välineistä. Uudet Logitech G PRO X TKL LIGHTSPEED -pelinäppäimistö ja Logitech G PRO X SUPERLIGHT 2 -pelihiiri on suunniteltu kilpapelaajan tiukat vaatimukset mielessä. Keskeisiä ominaisuuksia ovat huippuluokan suorituskyky, tarkkuus ja miellyttävä muotoilu, jotka kaikki vaikuttavat pelisuorituksiin.

Logitech G on viimeisen kolmen vuoden aikana käyttänyt sadoittain tunteja peliammattilaisten kanssa. Tällaisia ovat esimerkiksi suomalaisen ENCE-tiimin pelaajat. Aika on käytetty ammattilaistasoisten PRO-oheislaitteiden kehittämiseen, joita on mukautettu ja hienosäädetty peliammattilaisilta saadun palautteen mukaan. Uusi pelinäppäimistö ja pelihiiri täydentävät aiemmin tänä vuonna julkistettuja Logitech G PRO X 2 LIGHTSPEED -pelikuulokkeita, muodostaen näin ammattilaistasoisen laitteistokokonaisuuden. Yhdistettynä samaan ohjelmistoon tämä kolminaisuus muodostaa korkeatasoisen pelikokemuksen vailla vertaa.

”Uusi kiehtova PRO-mallistomme juontuu tinkimättömästä pyrkimyksestä tuoda pelaajille huippuunsa hiotut ja suorituskykyiset oheislaitteet, jotka vastaavat eliittitason peliammattilaisten ja muiden korkeatasoisten kilpapelaajien vaatimuksiin”, kommentoi kilpapelipuolen tuotepäällikkö Brent Barry. ”Nämä tuotteet ovat upeita esimerkkejä omistautuneisuudestamme suorituskyvyn, nopeuden ja luotettavuuden kehittämisessä. Tämän on mahdollistanut pitkäkestoinen yhteistyö peliammattilaisten kanssa. Heidän palautteensa avulla olemme voineet hioa ja parannella tuotteitamme. Näin voimme taata parhaan mahdollisen toimivuuden ja laadun sekä ensiluokkaiset innovaatiot pelituotteissa.”

Logitech G PRO X SUPERLIGHT 2
Langattoman Logitech G PRO X SUPERLIGHT 2 -pelihiiren suunnittelussa on menty tarkkuus, suorituskyky ja luotettavuus edellä. Tämä on mahdollistettu huipputeknologialla, kuten mekaanisoptisilla LIGHTFORCE-kytkimillä, joissa hyödynnetään mekaanisten ja optisten kytkinten parhaita puolia yhdessä. Lisäksi vallankumouksellinen HERO 2 -anturi kykenee jopa 500 tuuman sekuntinopeuteen ja peräti 32 000 DPI-tarkkuuteen. Kaksinkertaisen rakenteensa ansiosta anturi pysyy menossa mukana jopa hiirtä nostettaessa tai kallistettaessa.

Käyttäjien toiveesta hiiren suunnittelussa on noudatettu edellisen SUPERLIGHT-mallin palkittua muotoilua. Painoa hiirellä on vain 60 grammaa, mikä tekee sen käytöstä ihanteellisen kevyttä. Lataaminen tapahtuu mukana tulevalla USB-C-johdolla ja yhdellä latauksella virtaa riittää jopa 95 tunniksi. Hiiri tukee myös POWERPLAY-hiirimaton langatonta lataamista. Hiiren 25 kilohertsin päivitystaajuus ja ääriliukkaat PFTE-jalakset viimeistelevät ammattilaistason pelihiiren.

Hiiri tulee myyntiin kolmella eri värivaihtoehdolla, jotka ovat musta, valkoinen ja pinkki.

Logitech G PRO X TKL LIGHTSPEED
Kompakti ja langaton Logitech G PRO X TKL LIGHTSPEED -näppäimistö on muotoiltu kätevän kokoiseksi. Sen ansiosta näppäimistön voi kääntää helposti sopivaan peliasentoon ja ottaa mukaan pelitapahtumiin. Monipuolinen näppäinten ohjelmoitavuus, LIGHTSYNC-värivalaistus, omat toimintopainikkeet äänen- ja videotoistoon sekä äänenvoimakkuuden vierityspainike täydentävät monipuolisesti räätälöitävän näppäimistön. Viiveettömästä langattomasta toimivuudesta vastaa Logitech G:n luotettava LIGHTSPEED-teknologia. LIGHTSPEED-vastaanottimen lisäksi näppäimistö voidaan liittää tietokoneeseen myös langattomalla Bluetooth-yhteydellä tai mukana tulevalla USB-C/USB-A-kaapelilla.

Läpikuultavien PBT-näppäimistöhattujen läpi hohkaa näyttävä LIGHTSYNC RGB -valaistus, jota voidaan käyttää sekä pelaamisen apuna että pelitunnelman luomisessa. Näppäinhatut voidaan halutessa myös vaihtaa muiden valmistajien valmistamilla vaihtoehdoilla. Peliammattilaisten toiveesta näppäimiin voi mukauttaa lisää erilaisia äänen- ja videonhallintapainikkeita. Näppäimistön voi valita kolmella eri värillä eli mustana, valkoisena ja pinkkinä sekä kahdella kytkinvaihtoehdolla, jotka ovat taktiilit GX Brown- ja lineaariset GX Red -kytkimet. Lisäksi näppäimistön mukana tulee kätevä kantolaukku pelimatkoja varten.

Logitech PRO X 2 LIGHTSPEED PINK
Samaan aikaan julkaistaan myös PRO-näppäimistöä ja -hiirtä täydentävät Logitech PRO X 2 LIGHTSPEED -pelikuulokkeet pinkkinä värivaihtoehtona. Samoista pelikuulokkeista on jo aiemmin tullut myyntiin mustat ja valkoiset mallit. Näin koko uudistetun PRO-tuoteperheen voi halutessaan hankkia yhdellä ja samalla värisävyllä tai halutessaan yhdistellä eri värejä haluamallaan tavalla.

Langattomat Logitech G PRO X 2 LIGHTSPEED -pelikuulokkeet ovat yhdistelmä erottelukykyistä äänentoistoa, huipputason teknologiaa ja miellyttävää muotoilua. Pelikuulokkeet ovat alansa ensimmäiset, joissa käytetään vallankumouksellisia PRO-G GRAPHENE -elementtejä. Kilpapelaamisessa äänentoiston selkeys ja pelaajien välinen kommunikointi ovat äärimmäisen tärkeitä menestyksen kannalta. Uusissa 50 millimetrin tarkkuussäädetyissä PRO-G-elementeissä käytetään herkkiä grafeenikalvoja, joiden ainutlaatuisen luonnollinen joustavuus takaa ensiluokkaisen äänentoiston, jollaista ei ole ennen pelikuulokkeissa kuultu. Kuulokkeissa on myös huippunopean LIGHTSPEED-teknologian lisäksi langaton Bluetooth-yhteys sekä 3,5 millimetrin stereoliitäntä. Virtaa langattomaan käyttöön riittää peräti 50 tunniksi.

Logitech G HUB
Kaikki Logitech G PRO -tuoteperheen oheislaitteet ovat helposti räätälöitävissä näitä yhdistävän Logitech G HUB -ohjelmiston kautta. Sillä voidaan muokata muun muassa hiiren DPI-asetusta, herkkyyttä ja monia muita toimintoja sekä näppäimistön ohjelmoitavia painikkeita. Myös kaikkien eri laitteiden valaistusasetukset löytyvät helposti ohjelmistosta. Laitteiden omaan muistiin tallennettavat toiminnot voidaan säätää OMM-asetuksista. Lisäksi ohjelmistosta löytyy tuki esimerkiksi Streamlabs-ohjelmistolaajennukselle.

Vastuullinen tuotekehitys
Korkealuokkaisten valmistusmateriaalien ja huippuluokan ominaisuuksien ohella Logitech tukee vastuullista tuotekehitystä. Kaikkien Logitech G -pelituotteiden lailla myös PRO-pelituotteet on valmistettu hiilineutraalisti. Logitech hyvittää hiilijalanjälkensä tukemalla metsien istuttamista, käyttämällä kierrätysmateriaaleja ja tukemalla hiilipäästöjä vähentäviä yhteisöjä. Lisäksi pakkauksissa käytetty paperi tulee FSC-sertifioiduista metsistä. Lisätietoja Logitechin kestävän kehityksen toimista löytyy osoitteesta https://www.logitech.com/fi-fi/sustainability.html.

Logi PLAY Days
Uusi PRO-sarjan julkistus tapahtuu juuri ennen #LOGIPLAYDAYS-kampanjaa, joka järjestetään 13.-19.9.2023. Logi PLAY Days juhlii kaikkialla Euroopassa peliteknologian innovaatioita tuomalla pelaajille jopa 40 prosentin alennuksia joistakin myydyimmistä Logitech G -tuotteista. Logi PLAY Days -kampanja sisältää laajan valikoiman pelituotteita kuulokkeista ja pelihiiristä uuteen kädessä pidettävään G CLOUD -pelikonsoliin ja Logitech G923 -rattiohjaimeen.

Hinta ja saatavuus
Logitech G PRO X TKL LIGHTSPEED, Logitech G PRO X SUPERLIGHT 2 ja Logitech G PRO X 2 LIGHTSPEED tulevat saataville 229, 169 ja 269 euron kuluttajahintoihin. Hinta sisältää 24 prosentin arvonlisäveron.

Lisätietoja
www.logitechg.com/fi-fi/products/gaming-keyboards/pro-x-tkl-wireless-keyboard.html
www.logitechg.com/fi-fi/products/gaming-mice/pro-x2-superlight-wireless-mouse.html
www.logitechg.com/fi-fi/products/gaming-audio/pro-x-2-wireless-headset.981-001275.html
https://youtu.be/HCH89Y0wQl4 ((Logitech G PRO X TKL LIGHTSPEED -esittelyvideo)
https://youtu.be/H1G0T1lUhdI (Logitech G PRO X SUPERLIGHT 2 -esittelyvideo)
https://youtu.be/DLDXvkzH7tQ ((Logitech G PRO X 2 LIGHTSPEED -esittelyvideo)
https://1drv.ms/f/s!Avh8gGYzxU_vibFIbpg9z9Fh3TYgmQ?e=uMgQx8 (Logitech G PRO X TKL LIGHTSPEED -kuvia)
https://1drv.ms/f/s!Avh8gGYzxU_vibFHvlYkDLRqC-lE1w?e=NQebqA (Logitech G PRO X SUPERLIGHT 2 -kuvia)
https://1drv.ms/f/s!Avh8gGYzxU_vibJ7PzxmIen_meRvfQ?e=fbjTaQ (Logitech G PRO X 2 LIGHTSPEED -kuvia)

Logitech G

Logitech Internationalin omistama Logitech G -tuotemerkki on tietokone- ja konsolipelitarvikkeiden maailmanlaajuinen markkinajohtaja. Logitech G tarjoaa kaiken tasoisille pelaajille alan johtavia näppäimistöjä, hiiriä, kuulokkeita, hiirimattoja ja simulaatio-ohjaimia, kuten ratteja ja lento-ohjaimia. Ne ovat syntyneet intohimosta pelaamiseen sekä innovatiivisen muotoilun ja kehittyneiden teknologioiden ansiosta. Logitech International on perustettu vuonna 1981 ja sen pääkonttori sijaitsee Sveitsin Lausannessa. Yhtiö on pörssilistattu SIX Swiss Exchangessa (LOGN) ja Nasdaq Global Select Marketissa (LOGI). Lisätietoa Logitech G:stä osoitteessa www.logitechg.com.