syyskuu
Europe/Helsinki

Logitech julkistaa yritystuotteille uuden sukupolven langattoman Bolt-yhteysteknologian

MX Business Lifestyle with logo

Maailman johtava oheislaitteiden valmistaja, Logitech (www.logitech.com) laajentaa yritystuotteidensa tarjontaa julkistamalla uuden sukupolven turvallisen, luotettavan ja monipuolisesti yhteensopivan Bolt-yhteysteknologian.

Logitech lisää yritystuotteidensa tarjontaa uusilla työasemaratkaisuilla, jotka vastaavat nykypäivän yritysten muuttuviin tarpeisiin hybridityötiloista maailmanlaajuisiin verkostoihin. Tuotteet on suunniteltu parantamaan työntekijöiden arkea ja tuottavuutta, mutta silti sopimaan täydellisesti osaksi yritysten tietoturvallista IT-ympäristöä. Logi Bolt on uusi langaton tiedonsiirtoteknologia, joka vastaa näihin alati kasvaviin yritysympäristöjen tarpeisiin turvallisella, nopealla ja luotettavalla langattomalla yhteydellä. Se yhdistää tietokonehiiriä ja näppäimistöjä kätevästi eri päätelaitteisiin.

”Vuosikymmenten ajan ovat kuluttajat luottaneet Logitechin osaamiseen luomisen, kommunikaation, työskentelyn ja oppimisen saralla, niin kotona kuin matkatessakin. Nyt haluamme laajentaa tätä osaamista entistä enemmän työympäristöihin ja tarjota työntekijöille huipputason käyttökokemuksen alati muuttuvassa työympäristössä”, kommentoi Logitechin tuotepäällikkö Joseph Mingori. ”Olemme jalostaneet yritystuotteitamme siten, että ne tukevat yksilöllistä työtapaa yritystason maailmanlaajuisella mittakaavalla. Uusi Logi Bolt -teknologiamme tarjoaa turvallisen ja luotettavan langattoman yhteystekniikan, joka vastaa nykypäivän kehittyviin yritystarpeisiin. Nämä kehitysaskeleet ovat välttämättömiä, jotta myös vaativat ja toisistaan poikkeavat työtavat voivat hyötyä kehittyneestä tekniikasta turvallisesti ja riippumatta siitä, missä työtä tehdään.”

Logitech keskittyi suunnittelutyössään viemään Logi Bolt -teknologiaa suuntaan, jossa se vastaisi kolmeen haasteeseen eli turvallisuuteen, luotettavuuteen ja monipuoliseen yhteensopivuuteen. Logi Bolt USB -vastaanotinta hyödyntävät näppäimistöt ja hiiret käyttävät langatonta Bluetooth Low Energy -yhteyttä (Security Mode 1, Level 4, Secure Connection Only Mode). Se takaa vahvan ja luotettavan langattoman yhteyden jopa kymmenen metrin kantamalla myös toimistojen kaltaisissa ruuhkaisissa käyttöympäristöissä. Luotettavuuden lisäksi langattomassa Bolt-yhteydessä on jopa kahdeksan kertaa pienempi viive kuin muissa yleisesti käytettävissä langattomissa protokollissa.

Laajamittainen yhteensopivuus eri laitteiden välillä on yksi Logi Bolt -teknologian keskeisiä kulmakiviä. Monipuolisen yhteensopivuuden ansiosta Logi Bolt on helposti otettavissa käyttöön myös yritysympäristöissä, joissa erilaiset käyttöjärjestelmät toimivat rinnakkain. Logi Bolt on yhteensopiva muun muassa Windows-, macOS-, iOS-, iPadOS-, Linux-, Chrome OS- ja Android-käyttöjärjestelmien kanssa. Se mahdollistaa äärimmäisen monipuolisen laitekattauksen tietokoneista puhelimiin ja tablettilaitteisiin. Logi Bolt -laitteet voidaan liittää laitteisiin joko Bluetooth-liitännällä tai omalla Logi Bolt USB -vastaanottimella.

”Työympäristöissä on usein lukemattomia yhtäaikaisia langattomia signaaleja, kun näppäimistöt, hiiret, kuulokkeet, tukiasemat ja mobiililaitteet kommunikoivat keskenään. Logi Bolt tuo selkeyttä ja nopeutta tähän takaamalla luotettavan ja vakaan yhteyden”, kommentoi Woltin IT-asiantuntija Pasi Pajumäki. ”Langaton Logi Bolt -teknologia mahdollistaa yhteyden nopeamman muodostumisen ja laitteelta toiseen vaihtaminen onnistuu vaivatta.”

Hinta ja saatavuus
Logitech MX- ja Ergo-sarjan Logi Bolt -teknologiaa hyödyntävät Business-sarjan tuotteet tulevat myyntiin välittömästi.

Lisätietoja
https://www.logitech.com/content/dam/logitech/fi/business/pdf/logi-bolt-ebook.pdf (esittelykirjanen suomeksi)
https://1drv.ms/u/s!Avh8gGYzxU_vh703QyGjlu8QQzPMcQ?e=CRbT08 (kuvia)

Logitech

Logitechin suunnittelemat tuotteet ovat läsnä ihmisten päivittäisessä elämässä. Ne yhdistävät käyttäjänsä moniin heille merkittäviin digitaalisiin kokemuksiin. Logitech aloitti yli 35 vuotta sitten ihmisten tuomisen lähemmäs toisiaan tietokoneiden avulla. Nyt Logitech on usean tuotemerkin yhtiö, joka yhdistää ihmisiä musiikin, pelaamisen, videoiden ja tietotekniikan keinoin. Logitechin tuotemerkkejä ovat Logitech, Ultimate Ears, Jaybird, Blue Microphones, Logitech G ja ASTRO Gaming. Logitech International on perustettu vuonna 1981 ja sen pääkonttori sijaitsee Sveitsin Lausannessa. Yhtiö on pörssilistattu SIX Swiss Exchangessa (LOGN) ja Nasdaq Global Select Marketissa (LOGI). Lisätietoa Logitechista osoitteessa www.logitech.com.