syyskuu
Europe/Helsinki

Logitech Pebble 2 -oheislaitteet tehostavat työskentelyä näyttävästi ja äänettä

Logitech Pebble 2 Graphite

Maailman johtava oheislaitteiden valmistaja Logitech tuo myyntiin kompaktit, tyylikkäät ja langattomat Pebble 2 -oheislaitteet, jotka on valmistettu vastuullisesti ympäristötekijät huomioiden.

Isojen ja äänekkäiden työkalujen aika on taakse jäänyttä elämää, sillä nyt on pienten ja hiljaisten aika. Myös ne voivat olla tyylikkäitä, tehokkaita ja monipuolisia vaihtoehtoja. Tällaisia ovat kevyt Pebble Mouse 2 -hiiri ja omaan käyttöön vaivatta räätälöitävä Pebble Keys 2 -näppäimistö.

Näyttävän ja kompaktin muotoilun ansiosta molemmat oheislaitteet sopivat yhtäältä kotiin kuin myös matkakäyttöön tai toimistoon. Molemmat oheislaitteet ovat monipuolisesti yhteensopivia ja yhtäaikaisesti liitettävissä langattomalla Bluetooth-yhteydellä jopa kolmeen eri laitteeseen. Tämä mahdollistaa rinnakkaisen käytön vaikkapa pöytä- ja kannettavan tietokoneen sekä tablettilaitteen kanssa. Vaihtaminen laitteiden välillä tapahtuu helposti ja nopeasti yhdellä painalluksella.

Hiiren keskipainikkeen ja näppäimistön eri painikkeiden toimintoja voidaan kätevästi muokata Logi Options+ -ohjelmistolla. Näihin voidaan määritellä vaikkapa yleisesti käytössä olevia toimintoja tai tietyn ohjelman käynnistäminen. Niissä voi olla esimerkiksi pikatoiminto Spotifyn tai Whatsappin kaltaisten sovellusten käynnistämiseen tai vaikkapa ruudunkaappauksen helppoon ottamiseen. Vaihtoehtoja on lähes rajattomasti.

Logitech Pebble Mouse 2 M350s
Vain 76 grammaa painava langaton nupulahiiri on todellinen moniosaaja, joka on miellyttävä kädessä ja tuottava työssä. Molempikätisen muotoilun ansiosta Pebble Mouse 2 on kätevä vaihtoehto kaikenlaisille käyttäjille niin työssä kuin vapaallakin. Soikean pyöristetty muotokieli, pieni koko ja ajattomat värivaihtoehdot tekevät hiirestä kätevän oheislaitteen kaikenlaisille alustoille.

Nupulahiiri on myös miellyttävän hiljainen, sillä sen painallukset ovat lähes äänettömiä. Silent Touch -teknologian ansiosta painikeäänet ovat jopa 90 prosenttia hiljaisemmat kuin tyypillisessä hiiressä. Virtansa hiiri saa yhdestä AA-paristosta, josta riittää virtaa jopa kahden vuoden ajaksi. Pariston sijaan hiiressä voi käyttää myös ladattavaa AA-kokoista akkua. Kun hiirtä ei käytetä, se menee virransäästötilaan eikä näin kuluta turhaan varausta.

Logitech Pebble Keys 2 K380s
Pienikokoinen langaton Pebble Keys 2 -näppäimistö uhmaa tylsyyttä pyöreitä muotoja korostavalla muotoilullaan. Kokonsa ansiosta näppäimistö tarvitsee vain vähän tilaa työpöydällä ja on myös vaivaton ottaa mukaan liikkuvaan työn tarpeisiin. Eri laitteiden välillä vaihtaminen sujuu helposti, joten näppäimistö voi toimia esimerkiksi yhdessä paikassa pöytätietokoneen kanssa ja toisaalla vaikkapa kannettavan tietokoneen tai tablettilaitteen kumppanina.

Hiljaisilla ja pyöreillä painikkeilla kirjoittaminen on nopeaa ja miellyttävää. Matalaprofiilisen näppäimistön painallustuntuma muistuttaa pitkälti kannettavien tietokoneiden näppäimistöjä. Kahdesta AAA-sormiparistosta virtansa saava näppäimistö on vähävirtainen, sillä käyttämättömänä näppäimistö menee automattisesti virransäästötilaan. Tämän ansiosta virtaa riittää yksillä paristoilla jopa kolmen vuoden käyttöön. Perinteisten paristojen sijasta näppäimistössä voi käyttää myös AAA-kokoisia ladattavia akkuja.

Yhdessä tai erikseen
Langattomat Pebble Mouse 2 M350s ja Pebble Keys 2 K380s voidaan hankkia sekä erikseen että yhdessä molemmat oheislaitteet sisältävänä grafiitinmustana yhdistelmäpakettina. Erikseen myytävää hiirtä on saatavilla grafiitinmustan lisäksi myös roosanpunaisena ja valkoisena vaihtoehtona. Erikseen myytävä näppäimistö on saatavana valkoisena ja grafiitinmustana.

Kestävän kehityksen tuotteita
Kaikki Logitechin tuotteet suunnitellaan tarjoamaan ensiluokkainen käyttäjäkokemus sekä minimoimaan tuotteen valmistuksen hiilijalanjälki. Kestävän kehityksen mallissa huomioidaan tuotteen kehitystyö ja valmistus aina raaka-aineista valmistukseen ja tuotteen kierrätysmahdollisuuksiin huomioiden ympäristölliset ja sosiaaliset tekijät. Kaikissa uusissa Logitech-oheislaitteissa käytetään kierrätysmuovia, jonka määrä vaihtelee malli- ja värikohtaisesti. M350s-hiiressä kierrätysmuovin osuus on vähintään 58 prosenttia ja K380s-näppäimistössä vähintään 49 prosenttia. Tuotepaketeissa käytetty paperi tulee FSC-sertifioiduista metsistä ja muista valvotuista lähteistä. Logitechin PCR-ohjelma kertoo yrityksen omistautumisesta kestävään kehitykseen ja materiaalien uusiokäytöstä, joka osaltaan auttaa pienentämään alan hiilijalanjälkeä ja tukemaan kierrätysmateriaalien käyttöä.

Logitech on vauhdittanut ilmastostrategiaansa ja aikoo olla ilmastopositiivinen vuoden 2030 jälkeen sitomalla enemmän hiiltä kuin tuottaa. Logitech on The Climate Pledge -sitoumuksen ylpeä allekirjoittaja. Se on myös ensimmäinen kulutuselektroniikkayritys, joka on sitoutunut esittämään yksityiskohtaiset hiilivaikutusmerkinnät tuotepakkauksissaan koko tuotevalikoimassaan. Lisätietoja Logitechin kestävän kehityksen toimista löytyy osoitteesta https://www.logitech.com/fi-fi/sustainability.html.

Hinta ja saatavuus
Logitech Pebble Mouse 2 M350s, Logitech Pebble Keys 2 K380s ja Logitech Pebble 2 Combo tulevat myyntiin välittömästi 29,99, 54,99 ja 74,99 euron kuluttajahinnoin. Kaikki hinnat sisältävät 24 prosentin arvonlisäveron.

www.logitech.com/fi-fi/products/mice/pebble-2-m350s-wireless-mouse.html
www.logitech.com/fi-fi/products/keyboards/pebble-keys-2.html
www.logitech.com/fi-fi/products/combos/pebble-2-keyboard-mouse-combo.html
https://youtu.be/p-JbDYDtMcY (esittelyvideo)
https://1drv.ms/f/s!Avh8gGYzxU_vibRrpEw193P1upQGfA?e=WUmE9h (kuvia)

Logitech

Logitechin suunnittelemat tuotteet ovat läsnä ihmisten päivittäisessä elämässä. Ne yhdistävät käyttäjänsä moniin heille merkittäviin digitaalisiin kokemuksiin. Logitech aloitti yli 35 vuotta sitten ihmisten tuomisen lähemmäs toisiaan tietokoneiden avulla. Nyt Logitech on usean tuotemerkin yhtiö, joka yhdistää ihmisiä musiikin, pelaamisen, videoiden ja tietotekniikan keinoin. Logitechin tuotemerkkejä ovat Logitech, Ultimate Ears, Jaybird, Blue Microphones, Logitech G ja ASTRO Gaming. Logitech International on perustettu vuonna 1981 ja sen pääkonttori sijaitsee Sveitsin Lausannessa. Yhtiö on pörssilistattu SIX Swiss Exchangessa (LOGN) ja Nasdaq Global Select Marketissa (LOGI). Lisätietoa Logitechista osoitteessa www.logitech.com.