kesäkuu
Europe/Helsinki

Logitech tuo elokuvamaisen valaistuksen vaikuttajille ja sisällöntuottajille

Logitech Litra Glow

Maailman johtava oheislaitteiden valmistaja Logitech tuo myyntiin suoratoistovalaisimen, joka tuo valoa kuvauskohteelle elokuvamaisella väritarkkuudella.

Logitech for Creators -tuotemerkin alla julkaistu Litra Glow -suoratoistovalaisin on suunnattu ensisijaisesti vaikuttajille ja sisällöntuottajille auttamaan laadukkaiden videoiden ja striimien luomisessa. Korkeatasoinen led-valaisin tuottaa tasapainoista ja neutraalia valoa TrueSoft-teknologian avulla. Näin saadaan aikaiseksi elokuville ominainen valaistus ja väritarkkuus, jotka tuovat kuvattavan kohteen esiin upealla tavalla.

”TrueSoft-teknologiaa hyödyntävä Litra Glow on helpoin ja laadukkain valaistusratkaisu mille tahansa työpöydälle”, kommentoi Logitechin tuotepäällikkö Jasmine Apolinar. ”Suunnittelimme valaisimen ratkaisemaan sisällöntuottajien ja vaikuttajien arkipäiväisen ongelman eli vaatimattoman valaistuksen sekä liian kirkkaista valoista syntyvät terävät varjostukset. Litra Glow’n luonnollinen ja laajan sironnan valaistusteknologia takaa elokuvamaisen väritarkkuuden, joka saa kuvauskohteen suorastaan säteilemään silmiä rasittamatta.”

Valaisimessa on mullistava reunaton diffuusori, jonka ansiosta valaistuksen kohde näkyy pehmeässä ja imartelevassa valossa. Se puolestaan korostaa kuvauksen ammattimaisuutta. Olipa kyse YouTube-videosta, Twitch-striimauksesta tai videopuhelusta, oikeanlainen ja luonnollisenkaltainen valaistus tekee ihmeitä. Hyvin kohdistettu valaisin saa kuvauskohteen näyttämään säteilevän upeana teräviä varjoja luomatta. TrueSoft-teknologian laaja valosironta tekee valaistuksesta pehmeän. Se korostaa luonnollisia värejä, mutta ei rasita silmiä. Litra Glow onkin läpäissyt tiukimmatkin testit, joten valaisimen käyttö on turvallista silmille myös pitkissä sessioissa.

Logitech Litra Glow on myös äärettömän helppo ottaa käyttöön, sillä valaisin on käyttövalmis vain liittämällä usb-johto tietokoneeseen tai muuhun jännitelähteeseen. Valaisimessa on viisi oletusasetusta, joista löytyy erilaisia vaihtoehtoja värilämpötilalle ja kirkkaudelle valaistustarpeen mukaan. Eri asetuksia voidaan säätää suoraan valaisimen painikkeilla. Valaistuksen tarkempi hienosäätö onnistuu helposti Logitech G HUB -ohjelmistolla, josta voidaan säätää värilämpötilaa ja kirkkautta sekä määrittää omia valmisasetuksia. Halutessaan näiden asetusten vaihtaminen onnistuu esimerkiksi Logitech G -hiirillä ja -näppäimistöillä omilla pikakomennoillaan. Tämä mahdollistaa valaistusasetuksen säädön vaikka kesken videolähetyksen parilla painalluksella.

Valaisimessa on myös monipuolisesti kiinnitettävä jalusta, jonka avulla valaisin voidaan asettaa esimerkiksi tietokonenäytön päälle tai erilliseen kuvausjalustaan. Jalustan avulla voidaan helposti säätää valaistuksen kulmaa ja korkeutta.

Hinta ja saatavuus
Logitech Litra Glow -suoratoistovalaisin tulee myyntiin välittömästi 69 euron kuluttajahintaan. Hinta sisältää 24 prosentin arvonlisäveron.

www.logitech.com/fi-fi/products/lighting/litra-glow.946-000002.html
https://youtu.be/7r-xlpoxYUs (esittelyvideo)
https://1drv.ms/u/s!Avh8gGYzxU_viKtPPGxckvbagfJyMg?e=VU2uFC (kuvia)

Logitech

Logitechin suunnittelemat tuotteet ovat läsnä ihmisten päivittäisessä elämässä. Ne yhdistävät käyttäjänsä moniin heille merkittäviin digitaalisiin kokemuksiin. Logitech aloitti yli 35 vuotta sitten ihmisten tuomisen lähemmäs toisiaan tietokoneiden avulla. Nyt Logitech on usean tuotemerkin yhtiö, joka yhdistää ihmisiä musiikin, pelaamisen, videoiden ja tietotekniikan keinoin. Logitechin tuotemerkkejä ovat Logitech, Ultimate Ears, Jaybird, Blue Microphones, Logitech G ja ASTRO Gaming. Logitech International on perustettu vuonna 1981 ja sen pääkonttori sijaitsee Sveitsin Lausannessa. Yhtiö on pörssilistattu SIX Swiss Exchangessa (LOGN) ja Nasdaq Global Select Marketissa (LOGI). Lisätietoa Logitechista osoitteessa www.logitech.com.