helmikuu
Europe/Helsinki

Logitech uudistaa videostriimauksen helppokäyttöisellä StreamCam-webbikameralla

Streamcam

Maailman johtava oheislaitteiden valmistaja, Logitech (www.logitech.com) julkisti videontekijöille ja striimaajille suunnatun StreamCam-webbikameran.

StreamCam-kameran keskeisiin ominaisuuksiin lukeutuvat helppokäyttöisyys, täysteräväpiirtoinen videotallennus (1080p/60Hz), USB-C-liitäntä ja monipuoliset kiinnitysmahdollisuudet. StreamCam-kamerasta saa entistä enemmän irti, kun sitä käytetään yhdessä Logitech Capture -kuvausohjelmiston kanssa, joka ensimmäistä kertaa saatavana myös Mac-tietokoneille. Ohjelmisto tuo kameralle tärkeitä lisäominaisuuksia, kuten kehyste- ja vakaustoiminnot, joiden avulla videosisällön tekeminen on entistä helpompaa.

StreamCam osaa kuvata myös pystyvideota, jonka ansiosta sen kuvasuhde on juuri oikea esimerkiksi Instagramiin sekä Facebookin tarinoihin. StreamCam-kamerasta löytyy myös stereo- ja monoääniasetukset käyttäjän tarpeiden mukaan. StreamCam on täysin yhteensopiva XSplit- ja Open Broadcaster Software (OBS) -striimausohjelmistojen kanssa.

”StreamCam on suunniteltu tämän päivän tekijöille. Sen ansiosta heidän on entistä helpompi jakaa intohimonsa muun maailman kanssa”, kommentoi Logitechin tuotepäällikkö Delphine Donne-Crock. ”Videoista on tullut ihmisten tärkein ilmaisuväline ja suunnittelemme tuotteita, jotka auttavat ihmisiä luomaan lisää upeaa videosisältöä.”

StreamCam ja Logitech Capture muodostavat yhdessä täydellisen parin, jonka avulla on helppo striimata videoita sosiaalisten medioiden videopalveluihin. Näitä ovat muun muassa YouTube, Twitch, Facebook ja Instagram. Yhdistelmän ominaisuuksiin kuuluvat monet kuvaamista ja striimaamista helpottavat työkalut. Automaattisen kasvojentunnistuksen ja automaattitarkennuksen ansiosta kamera osaa älykkäästi seurata kuvauksen kohdetta. Sen ansiosta kuvaajan on helppoa keskittyä itse sisällön tekemiseen teknisen säätämisen sijasta. Tekoäly osaa myös automaattisesti rajata kasvot mukaan. Kuvanvakautus puolestaan takaa laadukkaan ja tasaisen kuvan.

StreamCam-julkistuksen myötä myös Logitech Capture -ohjelmisto saa uusia ominaisuuksia sisältävän version. Samalla ohjelmistosta julkaistaan beetaversio macOS-käyttöjärjestelmälle. Uusiin ominaisuuksiin kuuluvat muun muassa Dark Mode -käyttötila, päivitetyt kuvatehosteet ja suoraan lähetykseen liitettävät tekstikentät. Logitech Capture on ladattavissa ilmaiseksi Logitechin sivuilta osoitteesta https://www.logitech.com/fi-fi/product/capture.

Logitech StreamCam -webbikamera tulee myyntiin valkoisena ja tummanharmaana 159 euron kuluttajahintaan. Hinta sisältää 24 prosentin arvonlisäveron.

https://youtu.be/FjWfjhlYk5U (esittelyvideo)

http://bit.ly/2tRpwk7 (kuvia)

Logitech

Logitechin suunnittelemat tuotteet ovat läsnä ihmisten päivittäisessä elämässä. Ne yhdistävät käyttäjänsä moniin heille merkittäviin digitaalisiin kokemuksiin. Logitech aloitti yli 35 vuotta sitten ihmisten tuomisen lähemmäs toisiaan tietokoneiden avulla. Nyt Logitech on usean tuotemerkin yhtiö, joka yhdistää ihmisiä musiikin, pelaamisen, videoiden ja tietotekniikan keinoin. Logitechin tuotemerkkejä ovat Logitech, Ultimate Ears, Jaybird, Blue Microphones, Logitech G ja ASTRO Gaming. Logitech International on perustettu vuonna 1981 ja sen pääkonttori sijaitsee Sveitsin Lausannessa. Yhtiö on pörssilistattu SIX Swiss Exchangessa (LOGN) ja Nasdaq Global Select Marketissa (LOGI). Lisätietoa Logitechista osoitteessa www.logitech.com.