syyskuu
Europe/Helsinki

Luovuus lentoon Logitech Crayon -kosketuskynällä ja 9,7 tuuman iPadilla

Crayon

6.9.2018 – Maailman johtava oheislaitteiden valmistaja, Logitech (www.logitech.com) julkisti Logitech Crayon -kosketuskynän iPad-tablettilaitteelle.

Logitech Crayon on monikäyttöinen ja pikselintarkka digitaalinen kosketuskynä 9,7 tuuman iPad-tablettilaitteelle. Aiemmin vain opiskelijoiden saatavilla ollut kosketuskynä tulee myyntiin Applen jälleenmyyntipisteisiin 12. syyskuuta. Lapsiystävällinen muotoilu ja kestävä rakenne takaavat Logitech Crayonin käyttäjille ennenäkemättömän käyttömukavuuden. Apple Pencil -teknologiaa hyödyntävä Crayon takaa äärimmäisen tarkan ja mukavan käyttökokemuksen miellyttävällä käyttövasteella. Näiden ominaisuuksien ansiosta Crayon-kynällä on helppo tehdä merkintöjä, tekstiä tai vaikka piirtää kuvia erilaisilla iPad-sovelluksilla.

”Logitech Crayon esiteltiin alun perin vain opiskelijoille ja olemme nyt iloisia voidessamme tuoda sen myös kaikille muille työskentelijöille ja harrastajille. Logitech Crayon on ensimmäinen digitaalinen kosketuskynämme ja sen ansioista erilaisten luovien ideoiden toteuttaminen iPadilla on entistä helpompaa ja monipuolisempaa”, kommentoi Logitechin mobiilituotteiden johtaja Michele Hermann. ”Logitech Crayon toimii saumattomasti iPadin ja sen suosituimpien luovien sovellusten kanssa. Riippumatta siitä tekeekö kynällä uusia muistiinpanoja, merkintöjä jo valmiiseen tekstiin tai piirustuksia, Crayon on täydellinen työkalu luoviin tehtäviin.”

Logitech Crayon hyödyntää Apple Pencil -teknologiaa ilman paineherkkyyttä. Teknologian avulla voidaan tuottaa luonnollista, tarkkaa ja nopeaa kynänjälkeä sovelluksesta riippumatta. Crayonin ollessa käytössä näyttö osaa erottaa kämmenen ja kynän painallukset toisistaan, ja näin jättää kämmenpainallukset huomiotta. Tämän ansiosta kämmentä voi lepuuttaa tai tukea näyttöä vasten tehdessään esimerkiksi tarkkaa piirtämistä. Crayonin kynänkärki osaa dynaamisesti mukautua erilaisiin käyttöasentoihin. Tämä mahdollistaa helposti esimerkiksi eri paksuisten viivojen piirtämisen oikean kynän lailla.

Crayon yhdistyy iPadiin välittömästi ilman erillistä paritustoimintoa. Käyttöönottoon riittää virtakytkimen painallus ja kynä on heti käyttövalmis. Logitech Crayon -kosketuskynässä riittää virtaa jopa seitsemän tunnin käyttöön täydellä latauksella. Vain kahden minuutin pikalatauksella saadaan virtaa jopa puolen tunnin käyttöön.

Kätevän kokonsa ja muotonsa ansoista Crayon sopii helposti otettavaksi mukaan minne tahansa. Luovuus on kirjaimellisesti käden ulottuvilla. Kompaktin kokonsa ansiosta Crayon sopii yhtäältä niin lasten kuin aikuistenkin käsiin. Kynän muotoilun ansiosta se ei myöskään lähde pyörimään pöydällä, vaan pysyy paikoillaan. Kynän kestävän rakenteen ansiosta se kestää pudotukset jopa yli metrin korkeudelta.

Hinta ja saatavuus

Logitech Crayon -kosketuskynä tulee myyntiin syyskuussa sekä Logitechin ja Applen verkkokauppoihin että Applen jälleenmyyntipisteisiin 79 euron suositushintaan. Hinta sisältää 24 prosentin arvonlisäveron.

https://youtu.be/bhoENtthHsY (esittelyvideo)
http://bit.ly/2Q4jfrs (kuvia)

Logitech

Logitechin suunnittelemat tuotteet ovat läsnä ihmisten päivittäisessä elämässä. Ne liittävät käyttäjänsä moniin merkittäviin digitaalisiin kokemuksiin. Logitech aloitti yli 35 vuotta sitten ihmisten tuomisen lähemmäs toisiaan tietokoneiden avulla. Nyt Logitech tekee sen musiikin, pelaamisen, videoiden ja tietotekniikan keinoin. Logitechin tuotemerkkejä ovat Logitech, Logitech G, Ultimate Ears, Jaybird ja ASTRO Gaming. Logitech International on perustettu Sveitsissä vuonna 1981. Logitech on pörssilistattu SIX Swiss Exchangessa (LOGN) ja Nasdaq Global Select Marketissa (LOGI). Logitech, Logitech-logo ja muut Logitech-tuotemerkit ovat rekisteröityjä Sveitsissä ja muissa maissa. Kaikki muut tavaramerkit kuuluvat vastaaville omistajilleen. Lisätietoa Logitechista ja Logitechin tuotteista löytää yhtiön verkkosivustolta osoitteesta www.logitech.com.