elokuu
Europe/Helsinki

Ultimate Ears tuo myyntiin palkittujen kaiuttimien uusitut ja värikkäät versiot

UE WONDERBOOM 3

Maailman johtavan oheislaitteiden valmistaja Logitechin omistama Ultimate Ears juhlistaa musiikin ilosanomaa uusin värein, ominaisuuksin ja kierrätysmateriaalia hyödyntäen.

Kattavasta langattomien kaiuttimien valikoimastaan tunnettu Ultimate Ears laajentaa mallistoaan värikylläisellä WONDERBOOM 3 -kaiuttimella. Samalla tulee myyntiin jykevän ja järeäsoundisen HYPERBOOM-bilekaiuttimen uusi valkoinen versio.

Ultimate Ears WONDERBOOM 3
Ultimate Ears WONDERBOOM 3 edustaa uuden sukupolven vastuullista kaiutinteknologiaa, sillä sen valmistuksessa käytetty polyesterikuitu on sataprosenttisesti kierrätysmateriaalia. Tämän lisäksi vähintään 31 prosenttia kaiuttimen muoviosista on kierrätysmuovia. Kompaktista koostaan huolimatta kaiutin toistaa ympärilleen ääntä selkeästi ja jämäkästi. Kirkkaasti soiva, mutta jykevällä bassotoistolla varustettu kaiutin toimii yhdellä latauksella jopa 14 tuntia. IP67-standardin mukainen kaiutin on myös suojattu kosteudelta ja pölyltä, jonka lisäksi kaiutin myös kelluu vedessä. Näin siitä saa hauskan äänentoistolaitteen vaikkapa paljuun, uima-altaalle tai rantabileisiin.

Kaiuttimessa on langaton Bluetooth-yhteys peräti 40 metrin kantamalla, joka mahdollistaa vapaan liikkumisen. Kaiutin myös kestää pudotuksia ja kolahduksia. Kaiuttimessa on kätevä kiinnityslenkki, jolla sen saa helposti kiinnitettyä mukaan vaikkapa reppuun tai polkupyörään.

Kaksi WONDERBOOM 3 -kaiutinta voi myös yhdistää toisiinsa, jolloin ne toimivat stereokaiuttimina ja toistavat ääntä vieläkin jyhkeämmin. Halutessaan kaiuttimet saa toimimaan napinpainalluksella yhdessä myös omina äänentoistolaitteinaan toisiaan täydentäen.

Ultimate Ears WONDERBOOM 3 tulee myyntiin neljänä eri värinä, joita ovat vaaleanharmaa, kirkkaan pinkki, sykähdyttävän sininen ja klassisen musta.

Ultimate Ears HYPERBOOM
Ultimate Ears HYPERBOOM on malliston isoin ja vaikuttavin langaton kaiutin. Se toistaa ääntä erottelukykyisesti ja ylivertaisesti rajuimmalla bassotoistolla. Alataajuuksia isokokoinen jättimalli toistaakin jopa kuusi kertaa ylistettyä MEGABOOM 3 -kaiutinta lujemmin. HYPERBOOM luo biletunnelman tilaan kuin tilaan, sillä päräyttävän äänentoiston ansiosta tanssilattia täyttyy nopeasti. Kaiutin soi ladattavan akkunsa ansiosta jopa 24 tuntia yhtä soittoa.

Uusittu ja täysin valkoinen HYPERBOOM osoittaa kyvykkyytensä ainutlaatuisella tavalla sekä ulkona että sisällä. Kaiutin mittaa ympäröivän tilan ja säätää musiikintoiston laatua automaattisesti mukautuvalla taajuuskorjaimellaan. Erillisen kantokahvan avulla kaiutin myös liikkuu helposti tilasta toiseen eli juuri sinne missä juhlat ovat. Lisäksi kaiuttimessa on neljä äänen sisääntuloa, joita ovat kaksi langatonta Bluetooth-yhteyttä, tavallinen 3,5 millimetrin stereoliitäntä ja optinen audioliitäntä. Äänen sisääntuloa on helppo vaihtaa napinpainalluksella, joten musiikintoiston ei tarvitse loppua, vaikka DJ vaihtuisi.

Bilekestävä HYPERBOOM sietää päälle kaatuvat juotavat ja uima-altaan roiskahdukset. Kaiuttimella onkin tämän ansiosta IPX4-kestävyysluokitus. Mikäli puhelimen akku loppuu, voi sen ladata kaiuttimen usb-ulostulosta vaikka musiikin soidessa. Kaiuttimessa on myös kätevät pikapainikkeet esimerkiksi musiikin tauottamiseen ja kappaleesta toiseen siirtymiseen.

Kaiuttimen asetuksia on helppo räätälöidä ilmaiseksi App Store- tai Google Play -kauppapaikasta ladattavalla Ultimate Ears BOOM -sovelluksella. Sillä voi luoda soittolistoja, säätää äänenvoimakkuutta sekä käynnistää ja sammuttaa kaiuttimen etäältä. Lisäksi sovelluksen kautta onnistuu kaiuttimen ohjelmiston päivittäminen sekä kaiuttimen yhdistäminen toisiin BOOM-, MEGABOOM- ja HYPERBOOM-kaiuttimiin PartyUp-toimintoa käyttäen.

Hinta ja saatavuus
Ultimate Ears WONDERBOOM 3 ja valkoinen Ultimate Ears HYPERBOOM tulevat myyntiin syyskuun alussa 109 ja 449 euron kuluttajahintoihin. Hinnat sisältävät 24 prosentin arvonlisäveron.

www.ultimateears.com/fi-fi/wireless-speakers/wonderboom-3-bluetooth.html
www.ultimateears.com/fi-fi/wireless-speakers/hyperboom.html
https://youtu.be/dg5i-cgmSM8 (esittelyvideo)
https://1drv.ms/u/s!Avh8gGYzxU_viLxHKja9jsT9oz-6yw?e=8Bdn40 (kuvia)

Ultimate Ears

Ultimate Ears muuttaa tavan, jolla ihmiset kokevat musiikin yhdessä kaikkialla. Ensin Ultimate Ears mullisti tavan, jolla muusikot voivat olla vuorovaikutuksessa konserttiyleisön kanssa siirtämällä esiintymislavan äänentoiston lavamonitoreista räätälöityihin korvamonitoreihin. Nykyään Logitech Internationalin omistama Ultimate Ears -tuotemerkki jatkaa laadukkaan äänentoiston kehittämistä palkituilla langattomilla kaiuttimillaan. Ne on suunniteltu musiikin ystäville riippumatta mihin elämä heitä kuljettaa. Logitech International on perustettu vuonna 1981 ja sen pääkonttori sijaitsee Sveitsin Lausannessa. Yhtiö on pörssilistattu SIX Swiss Exchangessa (LOGN) ja Nasdaq Global Select Marketissa (LOGI). Lisätietoa Ultimate Earsista osoitteessa www.ultimateears.com.