Desember

Logitech G lanserer nytt flaggskipsheadset for trådløs konsollgaming – ASTRO A50 X

Rogue_One-2023-16x9-26

Logitech G lanserer nye trådløse gamingheadsetet og basestasjonen Logitech G ASTRO A50 X LIGHTSPEED, femte generasjon av den kritikerroste ASTRO A50-serien med headset til konsoll-gaming.

Nye ASTRO A50 X er designet for å levere den ultimate headsetopplevelsen til konsoll. Med banebrytende innovasjoner innen lyd og tilkoblinger kommer det nye headsetet og basestasjonen med:

·      Ny PLAYSYNC-teknologi for lett tilkobling og bytte mellom XBOX, PS5 og PC med et enkelt tastetrykk.

·      PRO-G Graphene Audio Driver-teknologi for høykvalitets gaminglyd

·      24-bit LIGHTSPEED WIRELESS-teknologi for høy ytelse

Komfort, lyd, tilkobling, kommunikasjon og kompatibilitet er viktige komponenter for gamere når de skal finne en lydløsning. A50 X kombinerer det prisvinnende designet fra originale A50 med fire banebrytende nyskapinger på konsoll-headsetmarkedet.

PLAYSYNC – BYTT MELLOM KONSOLLER MED ETT TRYKK

PLAYSYNC er første teknologi på markedet som lar gamere koble til XBOX Series X|S, PS5 og PC/MAC samtidig, og sømløst bytte mellom dem med et enkelt trykk på en knapp på headsetet. Når man bytter mellom Xbox og PS5 endrer PLAYSYNC hva man ser på TVen og hva som høres på headsetet.

A50 X er et todelt system, bestående av basestasjon og det trådløse headsetet som jobber direkte med konsollen i tillegg til 4K UDH-Tver med HDMI 2.1-teknologi. Gjennom HDMI styrer basestasjonen lyden trådløst til A50 X og sender bilde til TV2n uten at det går på bekostning av oppløsing og egenskaper som 4K 120Hz HDR, VRR og ALLM. Resultatet er høy prestasjon og ultralav forsinkelse.

Lydsignalene rutes også på intelligent vis til A50 X – med headsetet docket i basestasjonen, sendes lydsignaler og video gjennom til den tilkoblede TVen. Når man tar headsetet ut av basestasjonen rutes lyde automatisk til headsetet.

Rogue_One-2023-16x9-32

HØYKVALITETS GAMINGLYD

Lyd er kritisk i Gaming og A50 Xs PRO-G GRAPHENE Audio Driver har blitt presist designet med en 40 mm grafendiafragma med levende kantsuspensjon for å levere overlegen lydytelse som aldri før. Den nye driveren gir bedre nøyaktighet i lydgjengivelsen, i signaloverføringen og reduksjon av forvrengning, slik at spillere kan identifisere lydobjekter tydeligere og raskere oppdage hvor lyden kommer fra.

Grafen er et banebrytende materiale for lydklarhet, detaljer og romlig timingnøyaktighet. Med overlegen harmonisk stivhet gir audiodriverne redusert forvrengning, samtidig som de gir svevende høyder, klare mellomtoner og fyldige basslyder. Headsetet kan levere ukomprimert lyd helt opp til 24-bits gjengivelse, og kobles til med HDMI 2.1 og USB-C.

Det integrerte LED-panelet og ladeplassen i basestasjonen gjør at headsetet aldri trenger å gå tom for strøm.

LIGHTSPEED TRÅDLØS TILKOBLING

Logitech Gs prisvinnende 24 bit LIGHTSPEED trådløsteknologi er en stadig bedre løsning for høykvalitetslyd, pålitelig tilkobling og effektivitet for økt batteriliv. Basestasjonen kommer også med simultanbluetooth-tilkobling som lar gamere mikse Discord-chat med spillyd eller høre på musikk mens de spiller.

MIKROFON MED FULL BÅNDBREDDE OG HØY OPPLØSNING VED 48 KHz

A50 X er Logitech Gs første headset med integrert høyoppløsnings 16 bit 48 KHz LIGHTSPEED-mikrofon. Den ekstra båndbredden gjør at mikrofonen kan fange et mye bredere lydspekter, noe som gir overlegen ytelse, klarhet og kvalitet fra en boom-mikrofon. A50 X lar spillere selv styre miksen av lyd fra chat og spillet.

Rogue_One-2023-16x9-33

TOTAL KONTROLL

Spillerne kan selv optimalisere og finjustere lydopplevelsen med G HUB på PC og Logitech G-appen på iOS/Android-enheter. Juster headsetets EQ-innstillinger eller dykk inn i den fullstendig parametriske EQen. Dra nytte av den utvidede mikrofonoppløsningen og juster EQen til kringkastingskvalitet samtidig som du kontrollerer miljøet rundt med støyreduksjon.

Spillere kan selv sette opp lydmiksing for streaming, spesifisere mengden sidetone, lagre egendefinerte forhåndsinnstillinger og mye mer.

PLAY FOR ZERO

ASTRO A50 X kommer med deler som innehodler minimum 35 prosent resirkulert forbrukerplast, og papirinnpakningen kommer fra FSC-sertifiserte skoger. I tillegg er A50 X sertifisert CarbonNeutral®, som betyr at vi finansierer høykvalitets sertifiserte karbonkreditter for å redusere produktets karbonavtrykk til null. Besøk gjerne nettsiden vår for mer informasjon om våre bærekraftstiltak.

PRIS OG TILGJENGELIGHET

Logitech G ASTRO A50 X Wireless Gaming Headset + basestasjon er tilgjengelig for forhåndsbestilling nå for 4699 kr, og blir tilgjengelig hos forhandlere første halvdel av 2024.

Rogue_One-2023-16x9-25

Om Logitech G

Logitech G, et Logitech-varemerke, er globalt ledende innen gamingutstyr til PC og konsoll. Logitech G leverer industriledende tastaturer, mus, headset, musematter og simuleringsprodukter som hjul og flykontroller til gamere på alle nivåer –  noe som gjøres mulig gjennom nyskapende design, avansert teknologi og en dyp lidenskap for gaming.  Logitech International ble grunnlagt i 1981, og er et sveitsisk børsnotert selskap med hovedkvarter i Lausanne i Sveits, som er listet på SIX Swiss Exchange (LOGN) og Nasdaq Global Select Market (LOGI). Du finner Logitech G på www.logitechg.com, selskapets blogg eller @LogitechG.

Logitech og andre Logitech-merker er registrert under Logitech Europe S.A og/eller deres deres tilknyttede selskaper i USA og andre land. Alle andre varemerker er deres respektive eieres eiendom. For mer informasjon om Logitech og deres produkter, besøk selskapets nettside på www.logitech.com.