Logitech lanserer to nye produkter for innholdsskapere – Blue Sona XLR Microphone og Litra Beam Desktop Key Light

Logitech For Creators dedikerer seg til å hjelpe alle skapere i arbeidet med deres lidenskap, og lanserer derfor to nye løsninger for streaming og produksjon på profesjonelt nivå. Logitech Blue Sona er en aktiv, dynamisk XLR-mikrofon med ClearAmp-teknologi som gir en overlegen lydopplevelse med studiokvalitet. Logitech Litra Beam er et premium streaming-lys for pulten med TrueSoft-teknologi for å forme og styre lyset slik at man får profesjonelle lyseffekter.

Blue Sona

Blue Sona gjenoppfinner den tradisjonelle kringkastingsmikrofonen for å passe dagens streamere og skapere. Mikrofonen kombinerer avansert teknologi med et spesialbygd deisgn for streaming, podcast- og videoproduksjon på et profesjonelt nivå.

–      Blue Sona er spesielt designet for innholdsskapere. Fra den innebygde preampen til det elegante, kameraklare designet, er Blue Sona ulik andre XLR-mikrofoner på markedet, sier senior produktsjef, Soren Pedersen.

Logitech Blue Sona_Graphite Front

Blue Sona kommer med innebygd ClearAmp-teknologi, en nøkkeloppfinnelse som gjør XLR-opplevelsen strømlinjeformet ved å gi en sterk +25db gain boost – dermed trengs ingen ekstern mikrofonbooster. Den kommer også med avanserte egenskaper som en dual-diaphragm capsule og supercardioid pickup pattern, som fokuserer på stemmen, samtidig som den skrur ned lyden fra omgivelsene, ved å avvise uønskete vibrasjoner, tastetrykk, og bakgrunnslyd. I tillegg har den et 290-graders svingdesign for at mikrofonen skal kunne plasseres fritt, uansett hvordan pulten din ser ut.

XLR-tilkoblingen lar seg lett integrere med lydgrensesnitt og eksterne mikrofoner for å fin-tune lyden. Blue Sona er tynn og anvendelig, og kommer i fargevalgene grafitt og off-white, og kommer med byttbare skjermer i rødt og grafitt for å passe på kamera.

Logitech Blue Sona_Friskk Environmental

Litra Beam

Litra Beam lar innholdsskapere bruket lyset for å kontrollere utseendet og følelsen på innholdet deres på helt nye måter. Lyset har et innovativt design som er justerbart tre veier, både høyde, vinkel og rotasjon. Dette gir endeløs posisjoneringsfleksibilitet, slik at du enkelt kan forme og styret lyset. Ved å plassere en eller flere Litra Beams kan du enkelt skape den stemningen og tonen man ønsker, og enkelt oppnå en rekke profesjonelle lysteknikker som front, split, butterfly og Rembrandt.

Logitech Litra Beam_T

Med Litra Beam kan streamere og skapere justere finjustere lyset både før og under streamen. Knapper bakpå lyset gjør at en enkelt kan bytte mellom fem lysnivåer og fem innstillinger for lystemperaturen (fra stearinlys til kald blå), i tillegg til sømløs justering helt fra 2700K-6500K. For enda mer kontroll tilbyr Logitech G HUB-appen, som gir enda mer fleksibilitet i justeringen av lysstyrken med verdier og prosent og fargetemperaturer i Kelvin. I tillegg kan man kontrollere flere Litra Beams samtidig og sette opp forhåndsinnstillinger.

TrueSoft-teknologi gir balansert, fullspekter LED-lys med cinematisk fargenøyaktighet for en naturlig, skinnelde look for alle hudtoner. Den rammeløse diffuseren gir vidt lys for å eliminere skygger og er sertifisert trygg for streaming hele dagen ved å ha passert selv de strengeste retningslinjene for UL-testing. Ikke nok med det, det tynne, moderne designet med USB- og AC-uttak gjør det lettere enn noen gang å få profesjonelle lyseffekter på unike steder og setups.

Pris og tilgjengelighet

Blue Sona 4 199 NOK og Litra Beam 1 399 NOK er tilgjengelige fra 21. september i USA, Canada, og utvalgte europeiske land på logitech.com og store forhandlere. For mer informasjon, besøk Blue Sona og Litra Beam.

Logitech Litra Beam_Deskside

Logitech hjelper alle mennesker å følge lidenskapen deres ved å designe opplevelser så alle kan skape, oppnå og kose seg mer. Logitech designer og skaper produkter som fører folk sammen gjennom databehandling, gaming, video, streaming og skaping, og musikk. Logitechs merkevarer inkluderer LogitechLogitech GASTRO GamingStreamlabsBlue Microphones og Ultimate Ears. Logitech International ble grunnlagt i 1981, og er et sveitsisk børsnotert selskap med hovedkvarter i Lausanne i Sveits, som er listet på SIX Swiss Exchange (LOGN) og Nasdaq Global Select Market (LOGI). Du finner Logitech på www.logitech.comselskapets blogg eller @Logitech.

Logitech og andre Logitech-varemerker er registrert under Logitech Europe S.A og/eller deres deres tilknyttede selskaper i USA og andre land. Alle andre varemerker er deres respektive eieres eiendom. For mer informasjon om Logitech og deres produkter, besøk selskapets nettside på www.logitech.com.