Oktober

Logitech Sight AI-kameraet tar hybride arbeidsmøter til neste nivå

Nytt AI-drevet flerkamerasystem hjelper eksterne deltakere til å føle at de sitter ved konferansebordet

Low_Resolution_JPG-Sight HPB Desktop LIFE

5. oktober 2022 – i dag kunngjør Logitech (SIX: LOGN) (NASDAQ: LOGI) den kommende nyheten Logitech Sight, et AI-drevet bordkamera som kommer på markedet sommeren 2023.

I samarbeid med konferanseplankene Rally Bar og Rally Bar Mini sørger Logitech Sight for at møtedeltakerne blir fanget opp fra det beste perspektivet og naturlig følger samtalen mens de ulike deltakerne har ordet rundt konferansebordet.

På dagens hybride arbeidsplass, hvor 43 prosent av eksterne arbeidere rapporterer at de ikke føler seg inkludert*, hjelper Logitech Sight med å gi de som sitter på hjemmekontoret, en følelse av tilhørighet ved bordet når de har nettmøter med kollegaene sine på kontoret.

«Da pandemien var på topp, var vi alle like på den måten at vi alle hadde et likeverdig videovindu i nettmøtene. Men i en hybrid arbeidsverden har vi en blanding av kontor- og fjernarbeidere, og det gjør det utfordrende å gi like møteopplevelser for alle», sier daglig leder Scott Wharton hos Logitech Video Collaboration.

«Når Logitech Sight og dets AI-system brukes sammen med Rally Bar eller Rally Bar Mini, skaper det en løsning som er ‘mindre Silicon Valley’ og ‘mer Hollywood’ – fordi den bruker flere kameravinkler og intelligent retning for å bringe eksterne deltakere fra sidelinjen inn i rommet. Kundene våre har fortalt oss at dette er en av de største problemene med hybridmøter, og hvis vi ønsker at den generelle returen til kontoret skal lykkes, må vi ta tak i denne utfordringen. Basert på mange års forskning og tidlig tilbakemelding fra kunder, tror vi at vi har knekt koden til dette kritiske problemet for organisasjoner av alle størrelser.»

High_Resolution_JPG-Sight Datasheet Front Groupshot With Shadows Both Colors

Logitech Sights AI-drevne kamera legger alternative perspektiver til Rally Bar- eller Rally Bar Mini-kameraet, som er plassert foran i rommet. Dette gjøres ved å utvide mulighetene for lyd og bilde i større rom. Med to 4K-kameraer og sju stråledannende mikrofoner fanger Sight naturlig opp samtaler og ikke-verbale bevegelser mens de skjer. Dette øker medarbeidernes medvirkning og engasjement, siden de eksterne deltakerne føler at de faktisk sitter ved bordet. I 2023 kommer også RightSight med Smart Switching – adaptiv intelligens som velger den beste utsikten mellom bordkameraet og kameraet som er plassert foran i rommet. På denne måten bytter du intuitivt mellom kameravisninger av personlige interaksjoner og mer generelle bilder av samtalen ved bordet.

Sight kan integreres med ledende videokonferanseplattformer som Microsoft Teams, Zoom og Google Meet, noe som gjør det enkelt å bruke hybridvennlige møtefunksjoner som Zoom Smart Gallery og Microsoft Teams dynamiske visning. Kompatibilitet med populære plattformer gir også IT-teamene oversikt og sikkerhet for at deres smartromteknologi vil fortsette å møte de ansattes skiftende behov.

Logitech Sight er enkel å installere med inkluderte monteringsmuligheter og integrert kabelhåndtering – en viktig funksjon for IT-team som trenger å utstyre konferanserom med en fleksibel og skalerbar løsning. Administrasjonen er enkel og foregår via Logitech Sync, en gratis programvare som muliggjør enhetsovervåking, oppdatering og feilsøking fra et skybasert grensesnitt. Logitech Sight er kompatibel med Rally Bar og Rally Bar Mini, så IT-teamet kan trygt implementere den nye teknologien med sine eksisterende videoplanker.

Logitech Sight er den siste i en serie innovasjoner designet for å skape like konkurransevilkår for alle ansatte, enten de velger å samarbeide fra kontoret, hjemmefra eller andre steder. Sight forbedrer ikke bare RightSight 2 Speaker View, men samarbeider med Scribe, Rally Bar og Rally Bar Mini for å bidra til å løse en av de mest presserende utfordringene på den hybride arbeidsplassen i dag: å gjøre møter mer likeverdige for alle.

Low_Resolution_JPG-Sight Smart Switching LIFE

Tilgang til bærekraft

Logitech er forpliktet til å skape en mer klimapositiv verden ved å aktivt arbeide for å redusere C02-påvirkningen vår. Det er derfor Logitech Sight er produsert med materialer med et lavere fotavtrykk, som resirkulert plast og lavkarbon-aluminium når det er mulig. Produktet selges i ansvarlig produsert emballasje.

Priser og tilgjengelighet

Logitech Sight vil være tilgjengelig i Norge sommeren 2023 med en veiledende pris på 25 499 NOK.

*Årsrapport for Microsoft Work Trend Index 2022: Store forventninger: Få hybrid arbeid til å fungere